English

روحانی با اعلام اسامی آبروی متخلفان را ببرد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم گفت: متاسفانه در دولت ها، همواره به رئیس جمهورهای در سایه بر می خوریم.

روحانی با اعلام اسامی آبروی متخلفان را ببرد

حسن نوروزی در گفتگو با فاطمه باقری خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به معضل فیش های حقوقی نجومی، گفت: روسای جمهور باید این موارد را به سرعت بررسی کنند و به جز دیوان عدالت و سازمان بازرسی کشور، نمایندگان مجلس هم به این موضوع رسیدگی کردند.

وی افزود: مجلس با تصویب یک فوریتی طرح «شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی های مازاد» و مکلف کردن قوه قضاییه و تعیین مجازات، به موضوع ورود پیدا کرد اما نتیجه تصویب این قانون وابسته به مجری قانونی آن است که مجری درستی باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی خاطرنشان کرد: رییس جمهور باید در ملاءعام با مردم صحبت کند و ضمن دستور صریح برای بازگشت حقوق های نجومی به بیت المال، اسامی افراد را اعلام کنند، از این طریق ملت هم راضی می شوند و حتی دوباره به وی رای می دهند.

نوروزی با اشاره به اینکه برخی افراد وابسته در دولت می خواهند، تخلفات موجود را به دولت های قبل نسبت دهند، اظهار داشت: وجود تخلف در دولت های قبل، تخلف دولت کنونی را توجیه نمی کند، اما در تخلف دولت قبل کمیسیون اصل ۹۰ و قوه قضائیه ورود کرد و خیلی از افراد متخلف محاکمه شدند و به سزای عمل خود رسیدند.

وی با بیان اینکه مسئولین مملکت باید به قوانین عمل کنند، تصریح کرد: قوه قضائیه و رئیس جمهور باید به موضوع فیش های حقوقی ورود پیدا کنند و با اعلام اسامی متخلفان آبروی افراد را ببرند، در اصلاحیه ماده ۴۱ قانون تجارت آمده است اگر کسی دریافتی بالایی دارد متخلف است و ضمن محکومیت باید معادل آن را به بیت المال برگرداند.

سخنگوی کمیسیون قضایی در پایان با اشاره به دخالت های فریدون و نهاوندیان در امور دولت اظهار داشت: متاسفانه در دولت ها، همواره به رئیس جمهورهای در سایه بر می خوریم، یادمان نمی رود در دولت احمدی نژاد آقای مشایی یکی از افرادی بود که ضربه زیادی زد و الان هم فریدون و نهاوندیان کسانی هستند که به روحانی ضربه می زنند و رئیس جمهور باید تصمیم قاطعی بگیرد و اگر جایی تخلف می بیند مردانه ورود کند و جلوی تخلف را بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه