English

نهاد شورای نگهبان نهادی برجسته و حساس است

نامزد حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان نهادی مقدس و فراجناحی است، گفت: تمام نهادهای حاکمیتی مکلف به صیانت از شورای نگهبان به عنوان نهادی حساس و فراجناحی هستند.

نهاد شورای نگهبان نهادی برجسته و حساس است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدهادی صادقی در نشست علنی امروز(چهارشنبه ۲۳ تیرماه) با تشکر از آیت‌الله آملی لاریجانی بابت اعتماد به وی جهت معرفی به مجلس گفت: درخصوص سوابق اجرایی و علمی خود باید بگویم بنده عضو هیات علمی دانشگاه شیراز بوده و ده ها مقاله و کتاب تخصصی نوشته ام، همچنین در حوزه اجرایی عهده دار مسوولیت دانشگاهی بوده ام.

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: نهاد شورای نگهبان نهادی برجسته و حساس است و به عنوان نهادی حاکمیتی مدافع قانون اساسی و شرع بوده که هرگونه بی‌توجهی به این نهاد تبعات بعدی را به دنبال دارد، لذا مکلف به صیانت از این نهاد حساس و فراجناحی هستیم.

صادقی در ادامه با تاکید بر ضرورت اعتماد نسبت به شورای نگهبان گفت: به نظر می‌رسد باید مواردی در برخی از فرایندها و رصدهای معمول صورت گیرد تا منجر به استحکام این نهاد شود، لذا باید همه گرایش‌ها مورد توجه قرار گیرند، چرا که استحکام نظریات شورا باید محل توجه باشد تا اعتمادبخش شود.

وی بیان کرد: ثبات نظریات شورای نگهبان بسیار مهم است و در راستای تقویت جایگاه و موقعیت این شورا اعتماد به امانتداری و نظارت دقیق بر قوانین است، چرا که شورای نگهبان امین مردم از ناحیه مجلس بوده و امین نظام در صیانت از قانون اساسی و شرع است که در چارچوب قانون صورت می‌گیرد.

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه موقعیت شورای نگهبان می‌تواند بهتر از این باشد، عنوان کرد: باید در حوزه‌های مختلف تأمل و پذیرفته شود که تلاش‌های درخشان نهاد شورای نگهبان باید از این بیشتر باشد. همچنین باید درخصوص نحوه تعامل مجلس با شورا مطالعه و آسیب‌شناسی صورت گیرد.

صادقی همچنین با تاکید بر لزوم انسجام در شورای نگهبان اظهار داشت: بی‌نظمی لطمه جدی وارد می‌کند، از این‌رو باید چارچوب و اساس کلی مبانی حقوقی و فقهی از پیش تعیین شود، لذا همکاری مجلس و شورای نگهبان باید به گونه ای باشد که از آغاز بررسی طرح‌ها و لوایح دیدگاه شورا مدنظر قرار گیرد.

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان با تاکید بر ضرورت تعیین شفافیت امور و شاخص‌های محتوایی خاطرنشان کرد: به لحاظ فنی باید رویکردها یک رویکرد سیستمی باشد. همچنین به قانون گرایی از مرحله تقنین تا اجرا و نظارت مورد توجه قرار گیرد، چرا که شورای نگهبان نهادی مقدس و فراجناحی بوده که با نگاه بلند افق و اهداف قانون اساسی را مدنظر قرار داده و مسائل را رصد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه