English

درمان کیارستمی در فرانسه علت مرگ است

نماینده تهران در مجلس دهم گفت: کیارستمی در ایران دچار عوارض عمل جراحی شد اما این عوارض درمان شدند و وی در لواسان به استراحت پرداخت اما در فرانسه پزشکان داروی رقیق کننده خون برایش تجویز کردند که سبب به کما رفتن و مرگ این کارگردان شد.

علی نوبخت در گفتگو با فاطمه باقری خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به دلایل درگذشت عباس کیارستمی گفت: من برای عباس کیارستمی طلب مغفرت می کنم و به خانواده وی هم تسلیت می گویم، او یک هنرمند سرشناس ایران بود و افتخارات زیاد هنری هم کسب کرد.

وی همچنین درباره شائبه مرگ کیارستمی به علت خطای پزشکی در ایران گفت: من روز سه‌شنبه(۱۵ تیرماه) با پزشک معالج آقای کیارستمی صحبت کردم و توضیحات لازم را درباره بیماری و روند درمان این هنرمند ارائه داد که چون بعضا اسرار بیمار است ما نمی توانیم جزئیات آن را بیان کنیم.

نماینده تهران خاطرنشان کرد: طبق قوانین موجود اگر ابهامی درباره سیر درمان یک فرد وجود دارد، سازمان نظام پزشکی این موضوع را بررسی می‌کند و من استدعا دارم برای اینکه درباره علت مرگ آقای کیارستمی قضاوت عجولانه نشود و در مسیر کار کارشناسی قدم برداریم.

نوبخت ادامه داد: کیارستمی در ایران دچار عوارض عمل جراحی شد اما این عوارض درمان شدند و وی در لواسان به استراحت پرداخت اما در فرانسه پزشکان داروی رقیق کننده خون برای وی تجویز کردند که سبب به کما رفتن و مرگ این کارگردان شد.

وی افزود: اتفاق هایی که برای کیارستمی افتاد، از عوارض تعیین شده عمل بود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین شایعه عدم توجه دکتر میر به کیارستمی را تکذیب کرد و افزود: دکتر میر این کارگردان را دوست داشت و با دلسوزی به درمان وی پرداخت و حتی برای ویزیت وی به خانه اش می رفت و در فرودگاه هم در کنار کیارستمی بود.

این نماینده تهران خاطرنشان کرد: بعضی فکر می کنند با سفر به خارج، می توانند بیماری خود را درمان کنند، چه بسا اگر این کیارستمی در ایران می ماند بهتر می شد و ما خبر فوت وی را نمی شنیدیم.

نوبخت تاکید کرد: من خواهشم این است که پیش داوری نکنیم و بگذاریم ابهام های موجود در سازمان نظام پزشکی بررسی شود ولی رسانه ها و مردم باید از کسالت اصلی کیارستمی مطلع باشند تا قضاوت کنند اما ما نمی توانیم بگوییم.

وی با بیان اینکه عمر در دستان خداوند است، افزود: اگر قسمت الهی بر رفتن باشد، بهترین مراکز درمانی جهان هم نمی توانند کاری از پیش ببرند و هیچ کشور خارجی نتوانسته حتی رییس جمهور خود را زنده نگه دارد اما دوستان کیارستمی فکر می کردند برود خارج بهتر رسیدگی می شود و خوب شد که رفتند حداقل تمام تلاش را خود کردند.

نوبخت در پایان اظهار داشت: زحمت اطبا را نباید پایمال کنیم و تیم پزشکی ایران یکی از بهترین ها است، این قضاوت ها قضاوت درستی نیست و ما اخلاقی و قانونی حرف می زنیم و از بیمار و پزشک هر دو حمایت می کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه