English

دستگیری فاش کننده اطلاعات مشترکان ایرانسل

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا از دستگیری عامل ایجاد کننده ربات در شبکه تلگرام برای انتشار اطلاعات مشترکان ایرانسل توسط پلیس فتا خبر داد.

دستگیری فاش کننده اطلاعات مشترکان ایرانسل

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ حسین رمضانی درباره دستگیری انتشاردهنده اطلاعات مشترکین یکی از اپراتورهای تلفن همراه با اشاره به اینکه حفاظت و صیانت از حریم خصوصی افراد از اهداف اصلی پلیس فتا است، گفت: چند هفته اخیر خبری مبنی بر انتشار اطلاعات مشترکین یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور منتشر شد که بلافاصله با شکایت بخش حقوقی آن اپراتور در محاکم قضائی، پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را برای شناسایی و دستگیری مجرم آغاز کرد.

وی از شناسایی و دستگیری متهم که جوانی ۱۹ ساله و دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در یکی از استانهای کشور است، خبر داد و افزود: بر اساس مدارک و مستندات فنی و تخصصی متهم به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه خود را صرفاً کنجکاوی اعلام کرده است.

رمضانی ادامه داد: در تحقیقات بیشتر مشخص شد اطلاعات انتشاریافته همان اطلاعات قدیمی ۲ سال گذشته است که مالکان یا تغییر مالکیت داده اند و یا سیم کارت خود را غیرفعال کرده اند.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا افزود: اپراتورهای تلفن همراه کشور در حال حاضر در وضعیت امنیتی خوبی قرار دارند و به موضوع حفظ حریم خصوصی، اطلاعات کاربران برابر قانون به شدت توجه می کنند و در این رابطه اقدامات اساسی و زیرساختی در چند سال اخیر انجام داده اند.

سرهنگ رمضانی گفت: حفظ و صیانت حریم خصوصی افراد در فضای سایبر از اهداف و وظایف اصلی پلیس فتای ناجا است و این پلیس با کسانی که بخواهند حریم خصوصی افراد را نقض کنند، طبق قانون بدون هیچگونه معطلی برخورد می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه