English

رکاب زن خوزستانی به مجلس رسید

رکاب‌ زن خوزستانی که برای رساندن صدای مردم استان‌های درگیر با معضل ریزگردها به گوش نمایندگان مجلس و مسوولان حفاظت محیط زیست مسیر رامهرمز تا تهران را رکاب زده بود، امروز به مجلس شورای اسلامی رسید.

رکاب زن خوزستانی به مجلس رسید

به گزارش خبرگزرای موج، صبح دیروز رکاب زن خوزستانی با حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار نظارت مجلس بر عملکرد وزارت نیرو به دلیل ایجاد سدهای غیرکارشناسی و انتقال آب کارون شد؛ این عضو انجمن محیط زیست به دنبال آن است طوماری که در طول مسیر که به عنوان مسیر نفس شناخته می‌شود و به امضای فعالان محیط و مردم شهرهای مختلف رسیده است را با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگان مجلس ارائه کند.

امیر ممبینی، رکابزن خوزستانی، هدف خود از این سفر را، اعتراض به انتقال آب کارون، سدسازی های غیرکارشناسی و معضل ریزگردها در استان های جنوبی و غربی کشور خواند وافزود: برای رساندن خواسته مردم به گوش مسوولان از مقوله ورزش وارد شدم و به دنبال آن هستم صدای مردم محروم این استان‌ها را به گوش مسوولان برسانم تا هر سریع تر برای رفع این معضل چاره اندیشی کنند؛ زیرا ریزگردها نفس مردم را بریده است.

ممبینی با انتقاد از اینکه وزارت نیرو مسوول اصلی بروز ریزگردها در استان خوزستان و دیگر استان‌های درگیر با این مشکل است، گفت: به عنوان یک شهروند از سازمان حفاظت محیط زیست، فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس و تمامی نمایندگان مجلس انتظار دارم با امضای طومار به مطالبات مردم در خصوص انتقال آب کارون، ایجاد سدهای غیرکارشناسی و ریزگردها توجه کنند.

این رکاب‌زن خوزستانی ادامه داد: تمامی افرادی که طومار مذکور را امضا کردند اذعان داشتند که وزارت نیرو در دولت های مختلف به دلیل ایجاد سدهای غیرکارشناسی مسئول اصلی بروز ریزگردها است، البته در همین راستا نسبت به بی‌توجهی سازمان حفاظت محیط زیست و مجلس شورای اسلامی نیز اعتراض داشتند.

وی با یادآوری دیدار خود با شهروندان شازند، پدر بلوط لرستان، اعضای پویش سه شنبه بدون خودرو اراک، اعضای شورای شهر آستانه در استان مرکزی، اعضای انجمن بلوط بان دورود، کارمندان محیط زیست و اداره منابع طبیعی و عضو شورای شهر قم از محل ریزگردهای این استان گفت: کارمندان محیط زیست استان قم به عملکرد مسوولان به دلیل بی توجهی نسبت به تامین اعتبار برای کاشت نهال در راستای مقابله با ریزگردها انتقاد داشتند و در این زمینه خواستار تخصیص اعتبار ویژه شدند.

گفتنی است؛ ممبینی رکاب زن خوزستانی سفر خود را از ۴ تیرماه از شهرستان رامهرمز واقع در استان خوزستان شروع کرده و مسیر رودخانه کارون، شهرهای مختلفی از استان های لرستان، مرکزی، قم و ساوه را رکاب زده است در نهایت روز گذشته ۱۲ تیر وارد تهران وارد شد و امروز خود را به مقابل مجلس شورای اسلامی رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی