English

پرداخت خسارات حوادثطبیعی به سازمان مدیریت بحران واگذار شود

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت خسارت سیل زدگان سیل اخیر این شهر شد.

پرداخت خسارات حوادثطبیعی به سازمان مدیریت بحران واگذار شود

به گزارش خبرگزاری موج، معصومه آقاپورعلیشاهی در تذکری شفاهی ضمن تسلیت به مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس به مناسبت درگذشت پدر همسرش گفت: ‌ در تاریخ ۹۵/۳ / ۲۹ سیلی در شهرستان شهرستان شبستر اتفاق افتاد که ۳۶۰ کوره آجرپزی را زیر گل برد و ۱۲۰ خانه را ویران کرد و هفتاد خانه روستایی را در زیر گل مدفون کرد و به هزار و ۹۰۰ هکتار محصولات زراعی و ۹۵۰ هکتار محصولات باغی آسیب رساند.

او ادامه داد: سازمان مدیریت بحران ابراز همدردی کرده و وزارت کشور نیز دستور پیگیری داده اما مشکل این جا است که فرایند پرداخت زیر نظر سازمان مدیریت برنامه است.

این نماینده مجلس با انتقاد از سفسطه ها در جریان پرداخت خسارت مردم گفت: این فرایند باید در بودجه سال ۹۵ و لایحه برنامه ششم توسعه اصلاح شود و پرداخت زیر نظر سازمان مدیریت بحران قرار گیرد.

آقاپورعلیشاهی هم‌چنین تاکید کرد: ‌ شخصی که قبل از حادثه واجب الحج بوده بعد از این حادثه واجب زکات شده بنابراین باید هر چه سریعتر خسارات این افراد پرداخت شود.

نماینده مردم شبستر از پوشش نامناسب سازمان صدا و سیما در جریان سیل اخیر نیز انتقاد کرد و گفت: ‌سیل به آذربایجان شرقی ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد و به شرق شبستر نیز ۱۴۰ میلیارد خسارت زده اما در بخش های خبری حتی چند ثانیه هم به این مسأله پرداخته نشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه