English

طاهری در گفتگو با موج:

نگرانی جدی در وضعیت بورس وجود دارد/ دستکاری دولت در بورس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جای نگرانی جدی در وضعیت بورس وجود دارد، افرادی که به آنجا آمده اند فکر می کنند کسب درآمدها و سودهایشان دایمی است اما اینطور نخواهد بود، بورس اقیانوسی است در عمق یک وجب.

 نگرانی جدی در وضعیت بورس وجود دارد/ دستکاری دولت در بورس

مصطفی طاهری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به وضعیت ملتهب بازار سکه و ارز ، اظهار داشت: بخشی از این گرانی ها بخاطر تحریم ها، فشارها و کم شدن درآمدها به وجود آمده است، اما بحث مربوط به گرانی ها مختص به امروز نیست بلکه ۴۰ سال است که ما با این موضوع درگیر هستیم.

وی ادامه داد: برای مبارزه با گرانی راهکار های زیادی از جمله  اقتصاد مقاومتی مطرح شده است، باید دید که ما چقدر به این راهکار عمل کرده ایم؟ عملکرد دولت در شعار خیلی خوب بوده اما متاسفانه در عمل کاری از پیش برده نشده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر واقعا اقتصاد کشور ما مقاومتی می شد نباید با تکانه های تحریم تا این حد جا به جا می گردید.

وی ادامه داد: متاسفانه ما عادت کرده ایم به راحت پول درآوردن و راحت خرج کردن همانند بچه پولداری که همیشه می داند سرمایه ای را دارد لذا هیچ زحمتی نمی کشد.

طاهری با اشاره به وجود پتانسیل های خوب در صنایع پایین دستی نفت برای کسب درآمد، افزود: در صنایع پایین دستی نفت پتانسیل های خیلی خوبی داریم اما متاسفانه دولت از آن استقبال نمی کند.

*میزان بازدارندگی مالیات بر خانه‌های خالی بسیار کم است

وی تصریح کرد: در بخش مالیات فقط از کارمند، کارخانه دار و به طور کلی کسانی که درآمدهایشان مشخص است مالیات دریافت می شود اما از افراد و یا جاهایی مثل بورس مالیات دریافت نمی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت ساماندهی خانه‌های خالی در کشور، گفت: در شرایط کنونی به نظر می‌رسد که میزان بازدارندگی مالیات بر خانه‌های خالی بسیار کم است، از این رو باید میزان اخذ مالیات افزایش یابد.

وی افزود: تیم اقتصادی مجلس به صورت دو الی سه شیفت مشغول به کار است و به دنبال راهکار اساسی برای کنترل تورم است.

*بورس اقیانوسی در عمق یک وجب!

طاهری با اشاره به آینده بازار بورس ، افزود: عمق بورس خیلی کم است و یک اقیانوس به عمق یک وجب است. افرادی که به آنجا آمده اند فکر می کنند کسب درآمدها و سودهایشان دایمی است اما اینطور نخواهد بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با خواست دولت و عمدا هم می تواند چنین اتفاقاتی در بورس بیفتد چرا که دولت برای تنظیم بورس اختیاراتی برعهده دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین جای نگرانی جدی در وضعیت بورس وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه