English

لزوم پرداخت سریع تر دیه محیط بانان آسیب دیده

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم پرداخت سریع تر دیه محیط بانان آسیب دیده تاکید کرد و گفت: حمایت سازمان حفاظت محیط زیست از محیط بانان کشور قابل قبول نیست.

لزوم پرداخت سریع تر دیه محیط بانان آسیب دیده

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا عزیزی از عملکرد ضعیف سازمان حفاظت محیط زیست برای حمایت از محیط‌بانان انتقاد کرد و افزود: بهتر است خانم ابتکار به جای دخالت در سیاست و اموری که به حوزه کاری ایشان ارتباطی ندارد موضوع حمایت های قضایی، اقتصادی و دیه محیط بان آسیب دیده را پیگیری و در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به رفع مشکلات محیط بانان توجه چندانی ندارد بنابراین محیط بانان می توانند برای احقاق حقوق خود به دیوان عدالت اداری مراجعه و اقامه دعوی کنند؛ زیرا اگر از سوی این دستگاه حمایت های لازم قضایی و اقتصادی صورت می گرفت شکارچیان غیرمجاز جرات تعدی به محیط بانان مظلوم و کشتن آنها را نداشتند.

عزیزی بر لزوم حمایت ویژه قضایی مناسب از محیط بانان تاکید کرد و گفت: سازمان حفاظت محیط زیست باید معاضدت و حمایت‌های قضایی مناسب برای نحوه بکارگیری سلاح در مواجهه با شکارچیان غیرمجاز را از طریق مراجع قضایی پیگیری و نسب به اخذ مجوز لازم اقدام کند؛ زیرا خطرات بسیاری از جانب شکارچیان غیرمجاز این قشر را تهدید می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: برای جلوگیری از تخلفات شکارچیان غیرمجاز باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم انجام شود تا با همه متخلفان و شکارچیان که قصد تهدید جان محیط‌بانان را دارند به سرعت برخورد شود و پرونده‌های قضایی آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

توجه به افزایش ضریب ایمنی شغل محیط بانی

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، بر لزوم افزایش ضریب ایمنی شغل محیط بانی تاکید کرد و یادآور شد: در راستای ضریب ایمنی محیط بانی باید مجازت شکارچیان غیرمجاز تشدید شود تا این افراد جرات تعدی به محیط زیست کشور و محیط بانان زحمتکش را نداشته باشند.

وی با انتقاد از اینکه محیط بانان از حداقل حقوق و مزایا برخوردارند، تصریح کرد: این معضل از مهم ترین چالش‌ها و مشکلات این قشر است که مسوولان باید نگاه ویژه ای نسبت به رفع آن داشته باشند زیرا حفاظت بیشتر از محیط زیست و حیات وحش کشور مستلزم حمایت بیشتر از این قشر است، البته در کنار این موضوع باید نسبت به رفع کمبود نیروی انسانی و محیط بان نیز توجه جدی شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، مهمترین عوامل موثر در شهادت محیط بانان را عدم حمایت کافی و لازم سازمان حفاظت محیط زیست از این قشر عنوان کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه سازمان حفاظت محیط زیست برخلاف سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری عمل می کند، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست باید به عنوان متولی اقدامات موثری را برای بهبود وضعیت محیط بانان و صیانت از محیط زیست کشور به کار برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه