English

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفتگوی اختصاصی با موج مطرح کرد؛

سفارش ساخت و تعمیر کشتى به کشورهاى خارجى یک خیانت است

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون دریایی، گفت: با وجود مجموعه عظیم ایزویکو، سفارش، ساخت و تعمیر کشى به کشورهاى خارجى یک خیانت است.

سفارش ساخت و تعمیر کشتى به کشورهاى خارجى یک خیانت است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون دریایی، در حاشیه بازدید از مجتمع کشتی سازی (ایزویکو) بندرعباس، با بیان اینکه ‌صنعت دریا در زمان تحریم سامان داده شد، اذعان داشت: ‌امروزه حمایت از ایزویکو نه تنها در بعد کشور بلکه در حوزه بین المللی تاثیرگذار است؛ ایزویکو اولین جایی بود که جای گله و ناله، صحبت از تلاش و موفقیت در آن جریان داشت. 

 جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید کرد: ‌با وجود این چنین مجموعه عظیمی، سفارش به دیگر کشورها خیانت در حق ایران اسلامی است. 

وی ادامه داد: نکته دیگری که در اینجا بررسی شد، قانون جامع بنادر بود که متاسفانه در عمل دچار مشکل شده بود و مورد بی توجهی قرارگرفته و دارای اشکالات و مواردی بود که دوستان ما نقطه نظراتشان را گفتند و جمع بندی هایی صورت گرفت و قرار شد بخش های که قابلیت اجرایی ندارد یا خلا دارد و نیاز است اصلاحی در آن صورت گیرد، را مکتوب ارسال کنند.

این نماینده مجلس گفت: علی رغم اینکه این مجموعه دولتی است، اما در گزارشش بیان شده بود که حداقل هشت سال، از منابع دولتی استفاده نکرده و توانسته خودکفا باشد؛ این موضوع یکی از اقدامات خوب و موثری است که در مجموعه ایزویکو رخ داده است.

وی ادامه داد: امروز تعدادی از نمایندگان فراکسیون دریایی از صنایع دریایی و بنادر اینجا حضور پیدا کرده اند، تا در رابطه با مجموعه ایزایکو با مسائل و مشکلاتش آشنا شوند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشی که ارائه شد بیانگر این است که علی رغم تمامی تحریم ها، مجموعه ایزویکو، حرکت رو به پیشرفتی داشته است، اداره بنادر، ساخت و تعمیر کشتی های خود را به این مجموعه واگذار می کند، که اقدام بسیار خردمندانه و خوبی است که این نشان از عدم وابستگی ما در عرصه ی ساخت و تعمیرات کشتی، به کشورهای خارجی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی