English

سیدمحمد حسینی:

زنگنه اگر سندی درباره کرسنت داشت، افشا می کرد

عضو ارشد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: زنگنه اگر سندی درباره کرسنت داشت، حتما افشا می کرد.

زنگنه اگر سندی درباره کرسنت داشت، افشا می کرد

سیدمحمد حسینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به اظهارات بیژن زنگنه وزیر نفت و تهدید مخالفان سیاسی به افشاگری درباره پرونده کرسنت، گفت: پرونده کرسنت، یک پرونده طولانی مدت و پر از رمز و راز بوده که حرف و حدیث های بسیاری را به همراه داشته است.

وی افزود: در موارد متعددی اعلام شده که ایران در دادگاه های بین المللی به دلیل عدم اجرای تعهدات قرارداد کرسنت ، محکوم شده است. حتی یک بار علی جنتی از وزرای اسبق گفت که ایران در این پرونده بیش از 13 میلیارد دلار جریمه شده و باید این جریمه را پرداخت کند.

عضو ارشد جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی تصریح کرد: با وجود ابهامات بسیار زیاد و ارقام میلیارد دلاری مطرح شده در این پرونده، متاسفانه تاکنون درباره آن شفاف سازی لازم در جامعه صورت نگرفته است.

حسینی گفت: در دولت های نهم و دهم این پرونده پیگیری گردید و تلاش شد به دلیل فساد در پرونده کرسنت و اثبات پرداخت رشوه، پرونده مختومه شود که متاسفانه این موضوع در دولت یازدهم پیگیری نشد.

رسانه ها از پیگیری پرونده کرسنت منع شده اند

وی بیان داشت: مدتی خبرگزاری ها و رسانه ها موضوع کرسنت را پیگیری می کردند و تلاش داشتند تا در مورد آن روشنگری کنند. تا اینکه از سوی شورا عالی امنیت ملی، رسانه ها از پیگیری موضوع منع شده و تاکید گردید که در اینباره سخنی گفته نشود.

این فعال سیاسی افزود: حال معلوم نیست که چرا آقای زنگنه که باید پاسخگوی ابهامات و سوالات متعدد جامعه در رابطه با پرونده کرسنت باشد، هر از چندگاهی دیگران را تهدید به افشاگری درباره کرسنت می کند؟ ایشان اگر حرفی برای گفتن دارد، بگوید. چرا دیگران را می ترساند. اگر حرفی وجود دارد و سندی مطرح است، باید زنگنه آن را اعلام کند و دیگران را تهدید نکند.

حسینی متذکر شد: امروز سوال ما این است که چه کسانی به غیر از خودشان و همفکرانشان در این پرونده دست داشتند و اساسا زنگنه چه کسانی را تهدید می کند.

سید محمد حسینی وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد

عملکرد زنگنه در حوزه های مختلف ضعیف است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عملکرد بیژن زنگنه وزیر نفت دولت حسن روحانی در حوزه های مختلف دارای نقد است، گفت: زنگنه در ماجرای برجام ذوق زده با شرکت توتال قرارداد بست. در حالی که توتال قبلا هم بدعهدی کرده بود.

عضو ارشد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: متاسفانه پس از برجام با توتال برای فعالیت در حوزه مخازن مشترک نفتی قرارداد امضا کردند. حوزه ای که دارای اطلاعات بسیار گرانبها و حساس کشور بود و این قرارداد به راحتی اطلاعات فوق را در اختیار رقبای ایران در میان کشورهای خلیج فارس قرار می داد.

حسینی ادامه داد: در آن زمان دلسوزان و افراد متعهد، بارها به دولت و وزارت نفت هشدار دادند که عقد اینگونه قراردادها به صلاح کشور نیست، اما ایشان با توتال قرارداد بست و در نهایت همه دیدیم که بعد از تهدیدهای آمریکا، بلافاصله توتال هم ایران را ترک کرد.

وی گفت: توتال در حالی به قرارداد با ایران پایبند نماند که ضمانت های اجرایی لازم از این شرکت در زمان عقد قرارداد اخذ نشده بود.

زنگنه باید پاسخگوی عملکرد خود باشد

این فعال سیاسی تاکید کرد: اینها مواردی است که باید یک روز زنگنه در مورد آنها جوابگو باشد و عملکرد خود را برای مردم تشریح کند.

حسینی ادامه داد: یکی دیگر از نقدهایی که به عملکرد وزارت نفت در دوره وزارت زنگنه مطرح می شود، مربوط به برنامه های این وزارتخانه برای دور زدن تحریم ها است. کارشناسان بر این باور هستند که عزم و اراده جدی در سالهای اخیر برای دور زدن تحریم ها در وزارت نفت وجود نداشته است. در غیر این صورت، کشور می توانست برای خنثی سازی تحریم ها بهتر عملکرد و اینگونه آمریکایی ها ما را تهدید نکنند.

سید محمد حسینی وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد

به کارگیری نمایندگان مجلس در وزارت نفت با چه هدفی انجام شده است؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخبار مطرح شده درباره به کارگیری برخی از نمایندگان مجلس در وزارت نفت گفت: نکته دیگر در مورد کارنامه عملکرد زنگنه این است که تعدادی از نمایندگان را در وزارت نفت به کار گرفته و حتی این موضوع را در مجلس نیز مطرح کرده است.

عضو ارشد جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: بسیاری از این نمایندگان تخصص لازم برای حضور در وزارتخانه تخصصی نفت را ندارند و از وزارتخانه و دستگاه های دیگر به این وزارتخانه منتقل شده اند.

حسینی ادامه داد: به دلیل اینکه میزان پرداخت حقوق و مزایا در وزارت نفت بیشتر از بسیاری از دستگاه ها و نهادها است، بسیاری به طمع افتاده و درخواست می دهند که به وزارت نفت منتقل شوند و زنگنه نیز با این درخواست ها موافقت می کند.

وی افزود: در گذشته می گفتند که ما فقط کسانی که پیش از این نماینده مجلس بوده اند را در وزارت نفت به کار گرفته ایم، اما اخباری وجود دارد که نمایندگان فعلی نیز به وزارت منتقل شده و حتی اقوام و خویشاوندان خود را نیز با توصیه به وزارت نفت برده اند. این در حالی است که ما تعداد زیادی فارغ التحصیل رشته های نفت و مهندسی بیکار در کشور داریم که فرصت حضور در وزارت نفت و خدمت کردن به مردم را ندارند.

این فعال سیاسی اظهار داشت: انتقال نمایندگان مجلس به وزارت نفت جای سوال بسیاری دارد. برخی معقتند که زنگنه با این شیوه ها می خواهد افراد را طرفدار خود کند. برای این موضوع نیز اصولگرا و یا اصلاح طلب بودن افراد فرقی نمی کند.

حسینی در پایان گفت: در حال حاضر زنگنه فردی است که بیشترین سابقه وزارت را دارد و یکی از دلایل حضور طولانی مدت وی در سمت وزارت، همین شیوه ها و ترفندهایی است که اجرا می کند و به مرور نیز در آن کارکشته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه