English

طراح طرح تاخیر در برگزاری کنکور:

دستگیری تعدادی از تجمع کنندگان مقابل سازمان سنجش را پیگیری می کنم

طراح طرح تاخیر در برگزاری کنکور سراسری گفت: دستگیری تعدادی از تجمع کنندگان مقابل سازمان سنجش را پیگیری می کنم.

دستگیری تعدادی از تجمع کنندگان مقابل سازمان سنجش را پیگیری می کنم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بر اساس اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، روز گذشته تعدادی از دانش آموزان مناطق سیل زده با حضور در مقابل سازمان سنجش ، خواستار تاخیر در برگزاری کنکور شدند.

این دانش آموزان معتقد هستند که زندگی سخت ماه اخیر در کانکس ها و چادرها و در شرایط بدی جوی و مبارزه با سیل، آنها را از مطالعه باز داشته و نتواستند همراه دیگر دانش آموزان سراسر کشور، خود را برای کنکور سراسری آماده کنند.

اخبار تایید نشده در رسانه های مجازی مدعی است که در این تجمع دو نفر از نمایندگان دانش آموزان تجمع کننده به نام های بنیامین بلوچی و امین عماری دستگیر شده اند.

البته این دو نفر دانش آموز نیستند و گفته می شود که یکی از آنها مستندساز و دیگری مشاور تحصیلی بوده و معلوم نیست که به چه دلیل آنها در تجمع مقابل سازمان سنجش شرکت کرده اند.

در همین ارتباط خبرنگار خبرگزاری موج با هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه در مجلس و طراح طرح دو فوریتی تاخیر در برگزاری کنکور گفتگویی انجام داد.

خادمی اظهار داشت: متاسفانه دانش آموزان ساکن مناطق سیل زده با مشکلات بسیاری روبرو هستند و نتوانستند همراه با دیگر دانش آموزان، خود را برای حضور در کنکور آماده کنند.

وی افزود: در بسیاری از مناطق سیل زده به ویژه روستاها، یا مدارس تخریب و یا تبدیل به مکانی برای اسکان خانواده های سیل زده شده است. کتاب و دفتر و جزوات دانش آموزان نیز در سیل از بین رفته است. این دانش آموزان حتی دسترسی به کتاب های ابتدایی هم نداشته اند. ضمن اینکه از سخت افزارها مانند دسترسی به مدرسه و معلم نیز محروم بوده اند.

نماینده مردم ایذه در خانه ملت تصریح کرد: به همین دلیل طرح دو فوریتی تاخیر در برگزاری کنکور را تقدیم مجلس کردم، اما متاسفانه با فوریت آن در صحن علنی موافقت نشد و طرح به خودی خود از دستور خارج شد.

خادمی گفت: به عنوان یک نماینده مردم، شرایط این دانش آموزان و خانواده های آنها را درک می کنم و در حد توان برای حل مشکل آنها اقدام کردم، اما متاسفانه نمایندگان دیگر و همچنین دولت و سازمان سنجش، همراهی نکردند.

وی درباره تجمع روز شنبه برخی از دانش آموزان مقابل سازمان سنجش نیز گفت: اطلاع دقیقی از این تجمع ندارم. تنها از طریق برخی از پیامک ها و همچنین فضای مجازی مطلع شدم که روز شنبه تعدادی از دانش آموزان مناطق سیل زده مقابل سازمان سنجش تجمع کرده و دو نفر از نمایندگان آنها نیز دستگیر شده اند.

طراح طرح تاخیر در برگزاری کنکور افزود: انتظار داریم که دستگاه های مربوطه در خصوص این تجمع و همچنین دستگیری دو نفر اطلاع رسانی کنند.

خادمی گفت: در حال پیگیری این موضوع هستم، اما هنوز دستگاه های مربوطه درباره دلیل دستگیری این افراد توضیحاتی ارائه نداده اند و برای من مشخص نیست که جرم این افراد چه بوده است. باید منتظر نظر رسمی دستگاه و مقامات مسوول بود.

وی در پایان بیان داشت: انتظار این است که سازمان سنجش و وزارتخانه های مربوطه، شرایط دانش آموزان مناطق سیل زده را درک کرده و با آنها همراهی لازم را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • سنا

    تعویق کنکور سراسری الزامیست و تا کنکون در تمامی نظر سنجی هایی که انجام شده اکثریت موافق تعویق کنکور بوده اند . تنها راه برقراری عدالت تعویق کنکور سراسری است.

    • زهرا‌محمدی

      من‌ هم‌ موافقم‌ اگر‌ یک‌ لحظه‌ خودمون‌ جای‌ اونا‌ قرار‌ بدیم‌ میفهمن‌‌ به‌ تعویق‌ افتادن‌ کنکور‌ به‌ضرر‌ هیچ‌کس‌ نیست‌ حتی‌ بقیه‌ هم‌ میتوانند‌‌‌ رتبشون‌ رو بهتر‌ کنن‌ امیدوارم‌ سازمان‌سنجش‌‌‌ به‌ نظر‌ اونا‌ احترام‌ بگذارند‌ و‌ این‌ فرصت‌ را‌ بهشون‌ بدهند‌

  • فاطیما

    من خودم کنکوریم و اصلا موافق عقب افتادن کنکور نیستم.
    اتفاقاتی که برای بچه های مناطق سیل زده افتاده واقعا ناراحت کننده است ولی نمی شه به خاطر اونا بچه های سراسر کشور از کار و زندگی عقب بیفتن. همه ی کنکوری ها برای این تاریخ برنامه ریزی کردن و آماده می شن
    و این به ضرر همه ی اوناست.
    با آرزو ی موفقیت برای همه...

    • بدون نام

      ببین (فاطیما)جنابعالی لازم نیس نظر بدی وقتی لحظه ایی نمیتونی خودتو جای کسی ک ب زمان نیاز دارره بزاری

    • سس

      حقیقت همینه ببین با این سهمیه اون بخش دلسوزی حل میشه ولی ۱ میلیون دانش آموز خودشون رو با این تاریخ هماهنگ کردن

  • مهلاجهانی

    واقعا براتون متاسسسسسسسسسفم که ذره ای حس هم دردی نداری.ذره ای اونقدر که به فکر خودتی به فکر بقیه هم نیستی

  • فاطیما

    حداقل ترین حقی که میشه برای بچه های سیل زده قائل شد تعویق ۲ تا ۳ هفته ای کنکوره که نیاز به قانون نداره و دست سازمان سنجشه...اینجوری حداقل از لحاظ روحی بچه ها یکم بازیابی میکنن خودشونو...انشاالله که تایید بشه

    • شمیم

      ما مردم ایران هرچی سرمون بیاد حقمونه...از بس پستیم و هرکی فکر منفعت خودشه حق ما که ضایع شد به امید روزی که عدالت حقیقی حکم فرما بشه و تمام پلیدی ها نابود

    • Zhra

      منفعت طلب نباشیم!

  • ناشناس

    ‌من‌ هم‌ موافقم‌ این‌ اتفاق‌ به‌ ضرر‌ هیچ‌ کس‌ نیست‌‌‌‌ سازمان‌ سنجش‌ باید‌ این‌ فرصت‌ را‌ به‌ دانش‌آموزان‌ سیل‌ زده‌ بدهد‌

  • reza

    آقای خدایی خودتان می دانید من هم می دانم که با دو هفته تعویق کنکور هیچ مشکلی تکرار می کنم هیچ مشکلی در روند آغاز بکار دانشگاه ها بوجود نمی آید.همان گونه در سال95 کنکور در هفته آخر تیرماه برگزار شدو هیچ مشکلی بوجود نیامد!!

  • Mahtab

    کنکور هرچه قدر هم عقب بیوفته بازم تاثیری برای اونا نداره و فقط به بقیه آسیب وارد میشه، سیل زده ها هم بهتره خودشونو برای سال دیگه آماده کنند و انقدر خودخواه نباشند!

    • چرا تاثیری نداره؟ اونا فقط به زمان احتیاج دارن
      خودخواه نباش

  • g.d

    درهر صورت اين خواسته ى بچه هاى مناطق سيل زده (به عنوان داوطلبي از داوطلبان کنکورسراسرى) هستش و به هيچ عنوان نميشه ناديده گرفتش و اينکه 24 تا استان درگير سيل شدند....

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه