English

حل موضوع فلسطین سرنوشت مسلمانان را تغییر می‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر موضوع فلسطین به نحو درستی حل شود، در سرنوشت مسلمانان تغییر ایجاد می‌شود.

حل موضوع فلسطین سرنوشت مسلمانان را تغییر می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی ظهر امروز در دیدار فعالان آزادی قدس شریف در محل مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این از آرزوهای همه مسلمین است که روزی قدس آزاد شود، اظهار داشت: جمهوری اسلامی، فلسطین را یک امر حاشیه ای و فرعی نمی داند و مسئله فلسطین هیچ گاه یک موضوع موقت برای ما نبوده است.

وی تاکید کرد: اگر موضوع فلسطین به نحو درستی حل شود، تغییراتی در سرنوشت مسلمانان ایجاد می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین دلیل، علاوه بر مبنای دینی برای دفاع از مظلوم، از جهت عقلانی نیز فلسطین یک موضوع مهم برای سرنوشت مسلمانان است و چند مسئله در حال حاضر نگرانی و حساسیت ما را نسبت به موضوع فلسطین بیشتر کرده است.

لاریجانی با اشاره به آشفتگی و بهم ریختگی امنیتی در منطقه اظهار داشت: همه کشورهای منطقه امروز به نوعی درگیر یک بحران هستند و از این درگیری، رژیم صهیونیستی خیلی استفاده می کند و فضای تنفسی برای آن ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه راه حل کوتاه مدتی برای این بحران ها قابل تصور نیست، گفت: این بحران ها به سرعت در حال شعله‌ور شدن است و ممکن است به عنوان مثال، مشکل موصل حل شود، اما این به معنای حل مشکل تروریسم در عراق نیست.

مسابقه برخی کشورها برای ارتباط با رژیم صهیونیستی تأسف‌آور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسابقه برخی کشورها برای ارتباط با رژیم صهیونیستی مایه تاسف است، اظهار داشت: این مسئله قبلا مخفیانه بود، اما الان علنی شده و هم باعثجری تر شدن صهیونیست ها می شود و هم در بین فعالان موضوع فلسطین مخصوصا برخی گروه های مقاومت که به اشتباه به این کشورها تکیه کرده بودند، ناامیدی ایجاد می کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: این فکر که همه کشورهای منطقه به نوعی با موضوع فلسطین درگیر شوند، حرف درستی است، اما برخی کشورها نام اسلامی را یدک می کشند.

وی گفت: در جنگ ۳۳ روزه لبنان، اطلاعاتی به ما می رسید که برخی از این کشورهای اسلامی به رژیم صهیونیستی اطلاعات می‌دهند؛ این یک عامل منفی برای قلمرو اسلامی است و مسیر را برای تنفس صهیونیست ها بازتر می کند.

طرح های صلح فلسطین شرایط را تلخ تر کرده استرئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی طرح های صلح مربوط به فلسطین اظهارداشت: برخی کشورهای غربی در این زمینه فعال هستند و برخی کشورهای منطقه نیز کارهایی را انجام می دهند، اما در تمام سالهای گذشته طرح های صلح نه تنها به نتیجه نرسیده، بلکه شرایط را تلخ تر کرده و فایده ای هم در آن ندیدیم. لاریجانی ادامه داد: من یک نگرانی دارم که با این ضعف های ناشی از وادادگی برخی دولت های اسلامی در برابر صهیونیست ها، میوه این طرح های صلح را کشورهای غربی بچینند که در این رابطه جریان های نخبه در جهان اسلام باید ایفاء نقش کنند. وی تاکید کرد: نگاه امام(ره) که تکیه اصلی فلسطین باید بر روی مسلمانان باشد، امروز باید مورد توجه قرار بگیرد و باید برای بیداری کشورهای اسلامی تلاش کرد.

رئیس مجلس تصریح کرد: روز قدس فرصت خوبی است که هم رسانه های عمومی و هم جریان های داخلی در جهان اسلام روشنگری کنند تا انشاءالله در آینده شاهد یک تحول جدی در موضوع فلسطین باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی