English

عضو کمیسیون انرژی خبر داد؛

زنگنه موافق سهمیه بندی بنزین است/ مجلس با سهمیه بندی بنزین مخالف است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیژن زنگنه وزیر نفت موافق سهمیه بندی بنزین است، گفت: مجلس با این طرح مخالف است.

زنگنه موافق سهمیه بندی بنزین است/ مجلس با سهمیه بندی بنزین مخالف است

قاسم ساعدی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: برای بررسی طرح سهمیه بندی بنزین ، بیژن زنگنه وزیر نفت، روز دوشنبه میهمان کمیسیون انرژی مجلس بوده و قرار است در این جلسه، آخرین مطالعات کمیسیون انرژی، مرکز پژوهش های مجلس و همچنین وزارت نفت در خصوص طرح سهمیه بندی بنزین مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی افزود: تصمیم نهایی کمیسیون انرژی درباره سهمیه بندی بنزین برای سال 98 در جلسه روز دوشنبه پانزدهم بهمن مشخص می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: زنگنه وزیر نفت معتقد است که برای مقابله با قاچاق بنزین، باید سهمیه بندی در کشور اجرا شود تا جلوی قاچاق بنزین گرفته شود.

ساعدی گفت: این در حالی است که تعداد زیادی از نمایندگان مجلس معتقدند اگر ادعای دولت صحیح بوده و ما به خودکفایی در تولید بنزین رسیده ایم، نباید محدودیتی را برای شهروندان ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: از نظر ما بحث قاچاق بنزین ، موضوع دیگری است و باید با استفاده از راهکارهای منطقی از جمله نظارت بر عرضه سوخت، افزایش توان نظارتی و افزایش نظارت در مرزها، مانع از قاچاق سوخت و به ویژه قاچاق بنزین شویم و سهمیه بندی بنزین در این حوزه جوابگو نخواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: دولت باید مبادی قاچاق را شناسایی کرده و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را فعال تر کند. به طور قطع مجلس هیچ وقت سهمیه بندی بنزین را نمی پذیرد.

ساعدی در پایان درباره شایعات مربوط به احتمال افزایش قیمت بنزین نیز گفت: برای سال 98 هیچگونه افزایش قیمت حامل های انرژی به ویژه بنزین را شاهد نخواهیم بود و این شایعات کذب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی