English

اسلامی در حاشیه جلسه دولت:

وزارت راه موظف است متعادل‌سازی عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی موظف است که با فعال‌سازی جریان تولید مسکن متعادل‌سازی عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کند.

وزارت راه موظف است متعادل‌سازی عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته قبل با حضور رییس جمهوری در وزارت راه و شهرسازی برنامه احداث 400 هزار واحد مسکونی در سطح کشور برای جامعه متقاضی که اقشار متوسط و کم درآمد هستند، اعلام شد.

وی با بیان این‌که این پروژه‌ها توسط توسعه‌گران و انبوه‌سازان کشور در دست اجرا قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: قرار است 200 هزار واحد مسکونی در 21 شهر جدید و 100 هزار واحد در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر و همچنین 100 هزار واحد مسکونی در مناطقی که دارای بافت فرسوده هستند ساخته شود؛ این برنامه در کنار تکمیل و تحویل 500 هزار واحد مسکونی که متعلق به مسکن مهر است، از برنامه‌های تولید مسکن است که در سال 1398 و 1399 اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره سرنوشت مسکن اجتماعی تاکید کرد: من بارها گفته‌ام که این طرح مسکن ویژه اقشار متوسط و کم‌درآمد است و وظیفه دولت آن است که به لحاظ قانونی این تکلیف را انجام دهد. وزارت راه و شهرسازی موظف است که با فعال‌سازی جریان تولید مسکن متعادل‌سازی عرضه و تقاضای مسکن را فراهم کند.

اسلامی با بیان این‌که براساس برنامه ششم توسعه حداقل سالانه 500 هزار واحد مسکونی باید در کشور عرضه شود، اظهار کرد: در این روزها برای ما مهم‌ترین گام این است که سیاست‌های روان و برنامه‌های مشخص و شفاف پایه‌گذاری کنیم تا جریان تولید مسکن شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ی وضعیت طرح برقی‌کردن قطار تهران – مشهد با تاکید بر این‌که پروژه برقی ‌شدن قطار تهران – مشهد یکی از پروژه‌های مهم کشور است، ادامه داد: قراردادهای مربوط به این پروژه منعقد و تامین مالی آن از طریق فاینانس انجام شده و اجرای آن در دست پیگیری است؛ امیدواریم موانع پیش‌روی اجرای این طرح برطرف شود تا انشاءالله هرچه زودتر شاهد آغاز و بهره‌برداری از این پروژه‌ باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه