English

دریادار خانزادی:

نیروی دریایی هیچ گاه نگاه به عقب نداشته است/ هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: دشمنان با تحریم می خواستند دسترسی ایران به دریا را محدود کنند اما نیروی دریایی هیچ گاه نگاه به عقب نداشته و پیشرفته ترین تجهیزات را تولید کرده است و در اقیانوس ها حضور دارد.

نیروی دریایی هیچ گاه نگاه به عقب نداشته است/ هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم

به گزارش خبرگزاری موج، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بیستمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی اظهار کرد: اکثر تمدن‌های بشری در کنار آب و دریا شکل می‌گیرد و چرخه قابلیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی در تعامل با هم قدرت دریایی را شکل می‌دهد.

وی ادامه داد: تمدن دریایی موجب قدرت دریایی و زمینه ساز رشد و پیشرفت است اما متاسفانه تمدن دریایی در کشور ما و در مجاورت دریا شکل نگرفته است، به عنوان مثال سواحل مکران که تنها بندر اقیانوسی ایران در آنجا است، جمعیتی ساکن نشده تا تمدن و شکوفایی دریایی شکل بگیرد. عدم ورود بخش خصوصی به حوزه دریا و شکل نگرفتن تمدن دریایی یکی دیگر از مسائل کشور برای رشد در حوزه دریاست که موجب شده شاهد شکوفایی و پیشرفت دریایی نباشیم.

تحریم برای ما مسئله تازه ای نیست

خانزادی درباره برنامه‌های بخش دفاعی برای دوران تحریم گفت: بخش دفاع از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی با شدیدترین تحریم‌های دشمن روبرو بوده و تحریم برای ما مسئله تازه ای نیست.

وی افزود: دشمنان با تحریم می خواستند دسترسی ایران به دریا را محدود کنند اما نیروی دریایی هیچ گاه نگاه به عقب نداشته و پیشرفته ترین تجهیزات را تولید کرده است و در اقیانوس ها حضور دارد. با قاطعیت می‌توانم بگویم دشمن نتوانسته به اهداف خود از تحریم برسد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما نیروهای متخصص را در داخل آموزش می‌دهیم و جوانان انقلابی ما انگشت بر ماشه آماده دفاع از کشور هستند، در حوزه تجهیزات دریایی نیز کشور به جایی رسیده که پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری ها مانند زیر دریایی و ناوها در داخل کشور تولید می‌شود.

خانزادی در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان با قاطعیت گفت هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم و به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به اوج بالندگی و اقتدار دفاعی رسیده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه