English

وزیر دفاع:

امروز دشمن از تهدید نظامی علیه ما ناامید شده است/ ما امیدمان به خارج را قطع کرده ایم

وزیر دفاع گفت: امروز دشمن از تهدید نظامی علیه ما ناامید شده و از سر استیصال به ما می‌گوید چرا موشک دارید؟

امروز دشمن از تهدید نظامی علیه ما ناامید شده است/ ما امیدمان به خارج را قطع کرده ایم

به گزارش خبرگزاری موج، امیر حاتمی وزیر دفاع در همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای با بیان اینکه برگزاری چنین همایشی نشان دهنده یک بلوغ است، اظهار کرد: اینکه ما اهمیت قائل شویم و در پی تبیین اندیشه ولایت فقیه و مقام معظم رهبری در حوزه دفاعی باشیم بسیار حائز اهمیت است و امروز این موضوع جایگاه خود را پیدا کرده است.

وی افزود: من وقتی به تک تک نقطه نظرات حضرت آقا نگاه می کنم می بینم که بسیار دقیق، عمیق و دارای جامعیت است و در ابتدا که نگاه می کنیم حتی باورنکردنی به نظر می آید.

حاتمی یادآور شد: مثلا زمانی که رهبری درباره دقت نظر موشک‌ها صحبت کردند من در ستاد کل بودم و در آن زمان برخی بودند که با اصل داشتن موشک هم مخالفت داشتند و می گفتند داشتن موشک چه تاثیری در بازدارندگی می تواند داشته باشد، چرا که معتقد بودند یک موشک وقتی در جنگ متعارف به کار رود ممکن است با فاصله ای از هدف به زمین بخورد و چندان داشتن آن اهمیتی ندارد، اما بحمدالله امروز می‌بینیم که جوانان ما توانستند توان موشکی ما را افزایش دهند.

وزیر دفاع با بیان اینکه دوران عمر پربرکت مقام معظم رهبری و حضور ایشان در نظام بسیار مهم است، اظهار کرد: از اولین کارهایی که حضرت آقا در کسوت عضویت در شورای انقلاب و نمایندگی امام در ارتش انجام دادند این بود که ارتش قبل از انقلاب به یکباره بدل به ارتش جمهوری اسلامی شد و در کنار آن سپاه به سرعت شکل گرفت و در قانون اساسی قرار گرفت.

وی افزود: در شرایطی که عده‌ای با شکل گیری سپاه و ادامه حیات ارتش مخالفت داشتند چنین تصمیمی از سوی امام راحل گرفته شد و حضرت آقا هم در این زمینه حضور موثر داشتند.

حاتمی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین کارها در زمان حضور حضرت آقا در مجلس، خلع بنی صدر از فرماندهی کل قوا و در ادامه کنار گذاشتن وی از ریاست جمهوری بود، ادامه داد: حضرت آقا به عنوان رئیس شورای عالی دفاع در دوران جنگ در جبهه‌ها حضور پیدا می کردند و پس از رحلت امام هم ایشان مسئولیت رهبری را به عهده گرفتند.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه پس از پایان جنگ بسیاری از مسائل مربوط به بازسازی و بازگشت آزادگان مطرح بود، گفت: تسلیحات ما در آن زمان استهلاک پیدا کرده بودند و نیروهای مسلح هم پس از یک دوره طولانی حضور در جنگ نیاز به بازپروری داشت که سیاست بازدارندگی آن روزها اتخاذ شد.

وی افزود: این سیاست تکلیف ما را در بسیاری مسائل مشخص کرد و در عین حال ما را از دخالت در جنگ‌های ناحق منطقه چون حمله کویت به عراق دور کرد و نهضت خودکفایی و خوداتکایی که از یادگارهای حضرت آقا در ارتش و نیروهای مسلح در زمان جنگ بود، ادامه پیدا کرد و ما به سمت سازماندهی نیروی انسانی مناسب با نیروهای مسلح حرکت کردیم.

حاتمی با بیان اینکه نیروهای مسلح دانشگاه‌های مناسبی دارد، گفت: حضرت آقا از ابتدا تاکید داشتند که در مراسم دانشگاه های افسری حضور پیدا کنند و آنهایی که در آن زمان عقل شان نمی رسید، حرف‌های نامربوطی در این باره به زبان می‌آوردند اما امروز تاثیر آن حضور را دریافته اند.

بر اسا این گزارش، وزیر دفاع با بیان اینکه حاصل آمادگی ما در مرزهای غربی و شمال غربی مان در زمان حضور آمریکا در عراق، شکست آنان در این کشور بود، گفت: این تاکید موکد حضرت آقا بود که ما آمادگی مان را در برابر آمریکا حفظ کنیم و این کار را انجام دادیم و حالا امروز هم می بینیم که آنان مثل «چی» در افغانستان و سایر مناطق در گل مانده اند.

حاتمی تاکید کرد: در شرایط بحرانی که دشمنان جنگ‌های نیابتی راه انداخته اند، اگر بازدارندگی نبود ما باید می رفتیم و در کرمانشاه و همدان با دشمن می جنگیدیم.

وی افزود: آنهایی که رفته‌اند سوریه می دانند که سوریه تمام شده بود و در سه چهار کیلومتری کاخ ریاست جمهوری سوریه می جنگیدند، اما با حضور محور مقاومت در سوریه توطئه ها خنثی شد.

وزیر دفاع تصریح کرد: امروز دشمن از تهدید نظامی علیه ما ناامید شده و از سر استیصال به ما می‌گوید چرا موشک دارید؟ شما که ده هزار میلیارد دلار سلاح در منطقه می فروشید از ما می پرسید چرا موشک دارید؟ این چه سوال بی ربطی است؟ کدام آدم عاقلی است که پاسخ آن را نداند؟ بعد از این همه توطئه و خباثت و جنایت و دروغی که از دشمنان دیده ایم نباید آمادگی داشته باشیم؟ آمادگی دفاعی از آن مواردی است که نمی‌توان لحظه ای از آن غفلت کرد.

وی ادامه داد: امروز «باور ما می‌توانیم» در نیروهای مسلح شکل گرفته است و ما اینکه کسی برود و کار کپی بکند را ممنوع کرده‌ایم؛ چرا که نیازی به آن نداریم و نیازی هم به مهندسی معکوس نداریم.

حاتمی در پایان تاکید کرد: ما امیدمان به خارج را قطع کرده ایم و حتما با سهولت و سرعت بیشتری از شرایط فعلی عبور می کنیم و پایان این درگیری یک ایران سربلند خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی