English

جنبش عدالتخواه خطاب به محسن رضایی:

پالرمو و لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی از دستور کار مجمع تشخیص خارج شود

جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد که ارسال دو لایحه مرتبط با fatf به مجمع تشخیص، غیرقانونی بوده و باید از دستور کار خارج گردد.

پالرمو و لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی از دستور کار مجمع تشخیص خارج شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری موج، جنبش عدالتخواه دانشجویی نامه ای را خطاب به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کرده و خواستار شده است که ارسال دو لایحه مرتبط با fatf به مجمع تشخیص، غیرقانونی بوده و باید از دستور کار خارج گردد.

متن نامه به شرح ذیل است:

دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام جناب آقای محسن رضایی

سلام علیکم

به استحضار می‌رساند ارسال دو لایحه مرتبط با FATF (پالرمو و لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی) بدون تایید مجلس و صرفاً با نظر شخصی آقای دکتر علی لاریجانی صورت گرفته است. لیکن چند نکته‌ای که در مورد ارسال لوایح به مجمع تشخیص لازم است به نظرتان برسانیم:

۱- ارسال لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام در واقع نوعی بی‌توجهی نسبت به بخشی از اصل ۱۱۲ قانون اساسی بوده که «مجلس با در نظر گرفتن مصلحت نظام، اگر نظر شورای نگهبان را تأمین نکند مصوبه به مجمع تشخیص ارسال می‌گردد» که این اصل به صراحت درباره تایید و اصرار مجلس بر تصویب مصوبه تاکید دارد نه اصرار رئیس مجلس!

۲- اقدام مجمع در راستای بررسی این لوایح ارسالی از جانب آقای لاریجانی برخلاف ماده ۲۵ آیین نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام (اشاره ماده ۲۵ به لزوم رعایت ترتیب در ارسال مصوبه به مجمع) می‌باشد که در این آیین‌نامه نیز شرط ارسال مصوبه از سوی مجلس به مجمع تشخیص حکایت از اعلام باقی ماندن مجلس بر نظر خود (با رأی‌گیری) دارد.

۳- ارسال لوایح به مجمع تشخیص نیز صراحتاً بر خلاف ماده ۲۰۰ آیین‌نامه داخلی مجلس بوده و ریاست مجلس در ارسال این لوایح به مجمع تشخیص این اصل را نادیده گرفته است.

جنبش عدالتخواه دانشجویی با توجه به اینکه ارسال لوایح مذکور مخالف ماده ۲۵ آئین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد، تقاضا دارد تا آن را از دستور کار مجمع خارج نموده و برای تصمیم‌گیری نهایی به صحن مجلس بازگردانده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی