English

اسحاق جهانگیری؛

دلار ۴۲۰۰ تومانی تنها برای تامین کالاهای اساسی مردم پرداخت می‌شود

معاون اول رییس‌جمهور گفت: دلار 4200 تومانی تنها برای تأمین کالاهای اساسی مردم پرداخت می‌شود و مابقی نیازهای کشور باید از ارز نیمایی تأمین شود.

دلار 4200 تومانی تنها برای تامین کالاهای اساسی مردم پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری در آیین بهره‌برداری از فاز نخست پروژه آب‌شیرین‌کن یک‌صد هزار مترمکعبی بندرعباس، آخرین برنامه های دولت برای تخصیص ارز را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه در کشوری هستیم که مهم‌ترین سرمایه آن مردم هستند و باید به‌ گونه‌ای خدمت کنیم که نه دل مردم را خالی کنیم که شرایط سخت است نه آنکه واقعیت‌ها را پنهان کنیم، تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تمامی توطئه‌های دشمنان را در موضوع تحریم‌ها با شکست مواجه کنیم.

جهانگیری صبح امروز در استان هرمزگان، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که امروز توفیق حاصل شد تا در این طرح بزرگ حضور پیدا کنم.

وی با بیان اینکه از تمامی دست‌اندرکاران این طرح مهم از جمله وزارت نیرو، استاندار هرمزگان، مسئولین شرکت‌های آب و فاضلاب هرمزگان و سرمایه‌گذاران و پیمانکاران تشکر می کنم، اظهار کرد: این‌قدر از دکتر همتی استاندار هرمزگان طی این دو روز تعریف‌ شده که دیگر از بردن وی به استان دیگر منصرف شده‌ایم.

جهانگیری ادامه داد: نمایندگان هرمزگان در مجلس همواره از نمایندگان خادم و شایسته بوده و همواره پیگیر مسائل توسعه استان بوده و به دولت در اجرای سیاست‌ها و تدوین قوانین مورد نیاز کمک می‌کنند.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز مسئله آب برای تمامی ایرانیان تبدیل به مسئله روز و جدی شده است، اضافه کرد: صرفاً به خاطر مسائل زیست‌ محیطی و اقلیمی به آب نمی‌نگریم بلکه تبدیل به مسائل سیاسی و اجتماعی شده و در صدر مسائل روز کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: امروز مسئله آب یک مسئله جدی است و به هر توسعه‌ای بخواهیم بپردازیم یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در صدر برنامه‌ها قرار گرفته، دغدغه آب است.

جهانگیری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌هایی که مطرح می‌شود از دریاچه ارومیه، زاینده‌رود تا تالاب‌ها آب بوده و هست، اضافه کرد: اگر دریاچه ارومیه خشک می‌شد دچار یک فاجعه انسانی می‌شدیم. امروز مسئله آب هم ملی، هم جهانی و هم منطقه‌ای است و حتی سبب تأثیر بر ورود ریزگردها بر کشورهای منطقه از جمله کشورمان شده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه کم‌آبی امروز خاص بخش صنعت و کشاورزی نیست، اظهار کرد: در جلسه شورای عالی آب در هفته گذشته، گزارشی از وضعیت آب آشامیدنی شهرهای مختلف کشور در سال جاری ارائه شد که در بندرعباس در سال جاری دغدغه شدیدی داشتیم.

وی با بیان اینکه جلساتی که وضعیت بندرعباس، کرمان بوشهر، زاهدان، اصفهان و شیراز مطرح می‌شد، دردآور بود و به شرایط سختی دچار بودیم، عنوان کرد: وضع مصرف آب در ایران به‌گونه‌ای نیست که آینده کشورمان را تیره‌ و تار ببینیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه آب شرب شش درصد میزان مصرف آب کشور است، بخشی در اختیار صنعت و عمده آن در بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: اگر در بخش روش‌های بهره‌برداری در بخش کشاورزی با روش‌های صحیح از آب استفاده کنیم شاهد کاهش مشکلات در میزان مصرف آب خواهیم بود و دغدغه‌ای آینده کشورمان را تهدید نکند.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه تابستان سال جاری برخی از استان‌ها همراهی خوبی با وزارت نیرو داشتند، از جمله مردم بندرعباس که در این سال وزارت نیرو را همراهی کردند، اظهار کرد: وزارت نیرو که فکر می‌کرد با بحران‌های جدی در برق و آب مواجه می‌شود با همراهی مردم توانست در یکی از سخت‌ترین سال‌های خود با خوبی از این موضوع عبور کند.

وی با بیان اینکه مدیران نشان دادند که می‌توانند در ایام سخت و دشوار به‌خوبی تدبیر کرده و توانمند مدیریت کنند و وزارت نیرو امسال شایستگی خود را در عملکردش نشان داد، اظهار کرد: مردم جایی که ببینند مسئولان‌شان صادقانه با آن‌ها مشکلات را در میان بگذارند و راهکار ارائه دهند به‌خوبی همراهی کرده و در کنار مسئولان خواهند بود.

جهانگیری با اشاره به اینکه در کشوری هستیم که مهم‌ترین سرمایه آن مردم هستند و باید به‌گونه‌ای خدمت کنیم که نه دل مردم را خالی کنیم که شرایط سخت است نه آنکه واقعیت‌ها را پنهان کنیم، تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا تمامی توطئه‌های دشمنان را در موضوع تحریم‌ها با شکست مواجه کنیم.

وی با بیان اینکه برخی مسائل را نمی‌توان در تریبون‌های رسمی اعلام کنیم، اضافه کرد: حضور بخش خصوصی باید در پروژه‌های آب و برق پررنگ باشد. تاکنون وزارت نیرو توانسته به‌ خوبی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بهره ببرد.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت به دنبال آن نیست تا آب گران به مردم بدهد، افزود: بخش خصوصی در بخش آب وارد شده است و این موضوع کمک بزرگی در اجرای پروژه‌های وزارت نیرو کرده است.

وی با بیان اینکه امروز حاشیه ساحل بندرعباس قدم زدم که مردم با بنده حرف زدند و مشکلات ورود فاضلاب به دریا را مطرح کردند، اضافه کرد: باید روش ورود بخش خصوصی در خریداری پساب در بندرعباس مطرح باشد و شهری مانند بندرعباس که فضای سبز آن هنوز جای کار دارد به‌طور حتم شهرداری آن خود یکی از خریداران بزرگ پساب خواهد بود.

جهانگیری با اشاره به اینکه باید مسئله فاضلاب بندرعباس نیز از این طریق برطرف شود تا دغدغه مردم کاسته شود، تصریح کرد: دلار 4200 تومانی تنها برای تأمین کالاهای اساسی مردم پرداخت می‌شود و مابقی نیازهای کشور باید از ارز نیمایی تأمین شود.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین منبع اقتصادی کشورمان در حال حاضر صادرات غیرنفتی است، خاطرنشان کرد: در بودجه سال 98 سهم نفت از لحاظ ریالی 27درصد است و امروز تکیه اصلی ما در بودجه بر صادرات غیرنفتی است و صادرات نفتی باید در بازار ارز ثانویه مطرح شود.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اینکه تا طرحی اجرا می‌شود یکسری دغدغه‌ها اعلام می‌شود که شرایط جامعه را نگران می‌کند، باید گفت این خوب است که دغدغه‌هایی از جمله محیط‌زیست مطرح شود، اضافه کرد: به هیچ پروژه بزرگی در کشور اجازه اجرا نمی‌دهیم مگر آن پیوست زیست‌محیطی گرفته شود و برای آثار زیست‌محیطی آن فکری شده باشد.

وی با اشاره به اینکه آب‌های خلیج‌فارس به آب‌های آزاد متصل است و محدودیتی ندارد و کشورهای اطراف نیز همین روش شیرین سازی آب را پیش گرفته‌اند، اظهار کرد: باید مسائل ایران در آینده از اکنون دیده شود تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

معاون اول رییس‌جمهور در پایان گفت: به مردم بندرعباس اطمینان می‌دهم که وزارت نیرو با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلی در تأمین آب ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی