English

سعید جلیلی بیان کرد؛

دیدن واقعیت‌ها ضروری است اما نه به بهانه کنار زدن آرمان‌ها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی‌ها توصیه به واقع‌بینی می‌کنند، اظهار داشت: دیدن واقعیت‌ها ضروری است، اما نه به بهانه کنار زدن آرمان‌ها.

دیدن واقعیت‌ها ضروری است اما نه به بهانه کنار زدن آرمان‌ها

به گزارش خبرگزاری موج، سعید جلیلی عصر امروز (یکشنبه ۱۸ آذر) در مراسم گرامیداشت روز دانشجو به میزبانی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران حضور یافت.

وی ضمن بیان تجلیل از مقام شهدای دانشجو و با تاکید بر شکست اخلاقی و سیاسی آمریکا در جهان گفت: برخی ها با پرداختن هزینه‌های گزاف، به سقوط اخلاقی و سیاسی آمریکا پی برده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: نباید یک ملتی هزینه‌های گزافی بدهد تا بعد در سال ۹۷ عده‌ای بگویند بله؛ آمریکا سقوط اخلاقی و سیاسی کرده است.

جلیلی در تالار فردوسی دانشکده بیان کرد: چرا ۱۶ آذر مهم است و باید آن را گرامی داشت، پاسخ داد: ۱۶ آذر سال ۳۲، دانشگاه و دانشجو، فهم خودش را نسبت به محیط داخلی و بین‌المللی به خوبی نشان داد.

وی ادامه داد: در ۱۶ آذر ۳۲، پیشگامی دانشجو در تحلیل صحیح وقایع نشان داده شد و آن تحلیل صحیح این بود که سقوط اخلاقی و سیاسی آمریکا را فهمید و درک کرد؛ آن هم نه در سال ۹۷ بلکه در سال ۳۲.

جلیلی ادامه داد: عقب‌مانده‌تر از این دسته، کسانی هستند که می‌خواهند همان نسخه‌های پوسیده قبلی را تجویز کنند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها توصیه به واقع‌بینی می‌کنند، اظهار داشت: دیدن واقعیت‌ها ضروری است، اما نه به بهانه کنار زدن آرمان‌ها.

به اعتقاد جلیلی، برخی‌ها به بهانه دیدن واقعیت‌ها، شعارهای موهوم و رمانتیک سر می‌زنند.

وی در توضیح سخن خود گفت: برخی‌ها می‌گویند اگر شما امروز گفت‌وگوها را ادامه بدهید هیچ کس مثل ترامپ به شما امتیاز نخواهد داد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کدام  "رئالیست" می‌گوید شما باید منابع خود را تخلیه کنید، خاطرنشان کرد: رئالیست‌ها به دنبال حفط منابع قدرت هستند؛ شما با چه نظریه‌ای ‌به این حرف رسیده‌اید؟

مسئول سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با انتقاد از رفتار اروپایی‌ها در قبال خروج آمریکا از برجام و عمل به تعهداتشان گفت: حفظ برجام با جیب ملت ایران، خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

ادامه دارد...

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه