English

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با موج؛

رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر با اعتراضات پاریس مایه شرمساری است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر با اعتراضات پاریس مایه شرمساری است.

رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر با اعتراضات پاریس مایه شرمساری است

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد اعتراضات گسترده ای در فرانسه و به ویژه پاریس بودیم که با حضور پلیس، این اعتراضات به خشونت  کشیده شد.

وی افزود: تصاویر متعددی از رفتار پلیس فرانسه با معترضان در رسانه های خبری منتشر شده و ابعاد حادثه به اندازه ای گسترده است که حتی رسانه های غربی نیز ناچار بخش هایی از آن را پخش کرده اند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی انتظاری از رسانه هایی که بودجه خود را از دولت های غربی و یا لابی های مختلف می گیرند، برای بیان واقعیت ندارد و همه می دانیم که آنها تنها مجری سیاست گذاری کشورهای استکباری غربی هستند.

ذوالنور گفت: از سوی دیگر شاهد سکوت نهادها و سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر خشونت پلیس و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی فرانسه با معترضان هستیم و این در حالی است که نظامیان در فرانسه با شدیدترین شکلی در حال سرکوب اعتراضات پاریس هستند.

نظر ذوالنور نماینده مردم قم درباره اعتراضات پاریس

وی بیان داشت: دولت فرانسه آمارهای متعددی از تعداد مجروحان اعتراضات اخیر پاریس منتشر کرده و خودشان می گویند این تعداد آدم را به صرف اعتراض به وضعیت معیشتی مضروب کردیم، اما هیچ اعتراضی از سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر شنیده نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این در حالی است که اگر یک نفر در کشورهای مخالف سیاست استکباری غرب، بر اساس قانون دستگیر شود، آنها جار و جنجال بسیاری به پا کرده و به نوعی ماجرا را در رسانه های وابسته وانمود می کنند که گویی فاجعه بزرگ انسانی رخ داده است.

ذوالنور ادامه داد: حال امروز همین دستگاه ها و نهادهای مدعی دفاع از حقوق بشر و حقوق انسان ها، در برابر مضروب شدن هزاران نفر در قلب اروپا و پایتخت فرانسه سکوت کرده اند که این سکوت و رفتار دوگانه مایه شرمساری است.

نماینده مردم قم در خانه ملت با بیان اینکه رخدادهای اخیر در پاریس نشان دهنده ماهیت اصلی حکومت های غربی و غرب گرا است، گفت: دولت های غربی حقوق مردم را تا زمانی به رسمیت می شناسند که نافی منافع نامشروع آنها نباشد و زمانی که منافع آنها به خطر بیافتد، بلافصله از شیوه سرکوب و تهدید استفاده می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه