English

طراح اصلی قانون منع به کارگیری بازنشستگان؛

نمی توان قانون را به خاطر یک فدراسیون زیر پا گذاشت/ وزارت ورزش شرایط رایزنی مجلس با فیفا را فراهم کند

طراح اصلی قانون منع به کارگیری بازنشستگان با بیان اینکه نمی توان به خاطر یک فدراسیون قانون را زیر پا گذاشت، گفت: وزارت ورزش شرایط رایزنی مجلس با فیفا را فراهم کند.

نمی توان قانون را به خاطر یک فدراسیون زیر پا گذاشت/ وزارت ورزش شرایط رایزنی مجلس با فیفا را فراهم کند

سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: موضوع اعمال قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مورد فدراسیون فوتبال، به دلیل شرایط خاصی که در فضای جهانی فوتبال حاکم است با موانعی روبه رو شده که موضوع پیچیده ای نیست.

وی افزود: می توان این موضوع را با منطق قوی و استدلال محکم حل کرد و نیازی به حاشیه سازی و جنجال نیست.

به گفته وی، فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) قوانینی دارد که از سوی اعضا لازم الاجرا است. از سوی دیگر کشورهای عضو نیز قوانینی دارند که فیفا آن را پذیرفته و هرگز نگفته است، فدراسیون های فوتبال در کشورهای عضو باید به صورت خودمختار و جزیره ای عمل کنند.

عضو فراکسیون جوانان مجلس تصریح کرد: بنابراین فیفا شرایطی را فراهم آورده که با تعامل میان کشورها، هم قوانین کشورهای عضو رعایت شود و هم اصل ماهیت استقلال فدراسیون ها لحاظ گردد.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون مدیران فوتبالی به قانون منع به کارگیری بازنشستگان تن نداده اند؟ گفت: در این موضوع با توجه به شرایط حساس و به ویژه در آستانه رقابت های جام ملت های آسیا، نمی خواهیم ورود کنیم تا روحیه تیم ملی و تمرکز مدیران فوتبالی برهم نخورد.

وی متذکر شد: البته این سکوت نباید به شکل دیگری معنی شود و بارها گفته ایم که به خاطر یک فدراسیون نمی توان قانون را زیر پا گذاشت.

طراح اصلی قانون منع به کارگیری بازنشستگان افزود: از وزارت ورزش می خواهیم که شرایط رایزنی و مذاکره کارشناسان خبره مجلس و نمایندگان حقوقی قوه مقننه با فیفا را فراهم کنند و آن زمان می بینیم که فیفا با اجرای قوانین کشورها عضو مشکلی نداشته و ندارد.

تاج از معاون وزیر و استاندار مهمتر نیست

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در مورد فدراسیون فوتبال و نحوه اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در این فدراسیون به زودی موضع گیری رسمی از سوی نهادهای نظارتی و بازرسی صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: تلاش داریم تا موضوع بدون حاشیه انجام شود، اما عده ای به طور مداوم تهدید خارجی ها را بزرگ نمایی می کنند که این امر به طور قطع سود کشور نخواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: قانون در کشور لازم الاجرا است. اگر استثنایی هم قرار باشد در نظر گرفته شود، باید آن را هم در چارچوب قانون انجام داد و نمی توان معاون وزیر و استاندار را با 40 سال سابقه خدمت خالصانه و داشتن  تخصص از سمت خود به دلیل بازنشسته بودن برکنار کرد، اما معاون یک فدراسیون همچنان به کار خود ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

نامه تعلیق فوتبال ایران در راه است؟/رایزنی بازنشستگان فدراسیون با کنفدراسیون فوتبال آسیا

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه