English

رییس مجلس افغانستان؛

حضور آمریکا در منطقه فعالیت تروریست ها را پررنگ تر کرده است

رییس مجلس افغانستان گفت: حضور آمریکا در منطقه فعالیت تروریست ها را پررنگ تر کرده است.

حضور آمریکا در منطقه فعالیت تروریست ها را پررنگ تر کرده است

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرئوف ابراهیمی صبح امروز در دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور آسیایی در خصوص چالش‌های تروریسم در تهران با اشاره به کشور خودش به عنوان جولانگاه حوادث تروریستی گفت: متاسفانه حضور آمریکا در منطقه حمایت از تروریست را پررنگ تر کرده است، آمریکا هیچگاه بر کیش و آئین خود پایبند نیست، آمریکایی‌ها زمانی که پول برایشان مهیا شود نسبت به کشتار مردم بیگناه اقدام می‌کنند.

او با مهم خواندن برگزاری چنین اجلاس هایی بیان کرد: خوشبختانه اعضای پارلمان‌هایی که در این اجلاس حضور دارند از روابط سیاسی و فرهنگی زیادی برخوردار هستند و همواره اهداف و منافع مشترکی دارند.

رییس مجلس افغانستان ادامه داد: چالش‌های اساسی روبروی ما در مواجهه و مبارزه با تروریسم در منطقه وجود دارد که باید برای آنها راهکارهای اساسی اندیشیده شود بنابراین همکاری‌های منطقه‌ای ما در ارتباط با مبارزه با تروریسم لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: علیرغم نیروهای نظامی جهان، تروریسم بیش از پیش فعال شده است و همواره قربانی می‌گیرد.

رییس مجلس افغانستان  همچنین یادآور شد: حضور فعال تروریسم در افغانستان باعث شده است این کشور نسبت به تحقق برنامه‌های خود پیش برود.

ابراهیمی افزود: تهدیدها و چالش‌هایی که روبروی ما قرار دارد با تدبیر و برنامه‌های ویژه قابل برطرف شدن هستند.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش مسئله مهم و اساسی در منطقه را در حال حاضر و شرایط فعلی مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی خواند و اظهارداشت: اهداف شوم تروریسم در واقع اهداف منطقه را به چالش می‌کشاند بنابراین اتصال و همکاری منطقه‌ای  عزم قوی سیاسی را ایجاد خواهد کرد. 

وی در بخش پایانی سخنانش با اعلام همکاری و حمایت پارلمان و حکومت افغانستان در راستای مبارزه با تروریسم بر لزوم همکاری دوجانبه بین کشورهای حاضر در این اجلاس و برنامه‌های مدون در راستای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه