English

رییس مجلس دومای روسیه؛

برای مقابله با تروریسم نیازمند وحدت کشورهای منطقه هستیم

رییس مجلس دومای روسیه گفت: برای مقابله با تروریسم نیازمند وحدت کشورهای منطقه هستیم.

برای مقابله با تروریسم نیازمند وحدت کشورهای منطقه هستیم

به گزارش خبرگزاری موج، ویاچسلاو ولودین در دومین کنفرانس کشورهای آسیایی در باره چالش‌های تروریسم و ارتباطات درون منطقه‌ای با اشاره به دیدگاه رییس جمهور روسیه در خصوص مبارزه با ترورسیم بیان کرد: وحدت بین کشورها می‌تواند ما را در راستای تحقق اهداف مبارزه با تروریسم بیشتر یاری کند.

رییس مجلس روسیه خاطرنشان کرد: برگزاری چنین اجلاسی باعث می‌شود زیرساخت‌های لازم برای رفاه مردم سوریه فراهم شود و همچنین برگزاری چنین کنفرانس‌هایی را نشانگر پذیرش سیستم امنیتی جهان طبق روابط حقوق بین‌المللی و حل صلح آمیز مسائل جهان دانست و در ادامه بیان کرد: هنوز مسئله تروریسم در سوریه کاملا برطرف نشده است، بنابراین در این رابطه لازم است که مفهوم مبارزه با تروریسم شناسایی و ارزیابی شود.

رئیس مجلس روسیه ادامه داد: تروریست‌ها تلاش دارند در کشورهای مختلف آسیب وارد کرده و ما می‌بینیم در حال حاضر هم در شمال آفریقا و غرب آسیا هم حضور دارند.

وی با اشاره به تحرکات تروریستی در منطقه افزود: ما شاهد عملیات تروریستی زیادی در کشروهایی نظیر سوریه، ‌افغانستان و کشورهای همسایه بودیم بنابراین در این رابطه لازم است که تصمیمات جدی اتخاذ شود تا به‌طور کامل تروریسم از جهان پاک شود.

رئیس مجلس روسیه ادامه داد: در این رابطه باید درک درستی از واژه تروریسم داشته باشیم و از تفسیرهای دوگانه در این باره جلوگیری کنیم. در این رابطه باید منافع مالی تروریسم که از طریق جرم‌های فرازمینی و قاچاق مواد مخدر صورت می‌گیرد را قطع کنیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر لزوم تهیه لیستی از ارگان‌های تروریستی و کشورهای حامی آن، تصریح کرد: کشورهای مبارز در حوزه تروریستی باید قوانینی تصویب کنند تا بر اساس آن سازمانی در کشوری با عنوان تروریسم معرفی نشود و در یک کشور دیگر به صورت آزادانه فعالیت داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه