English

رئیس جمهور در اجلاس سراسری نماز؛

تکیه بر خداوند تنها راه مبارزه با استکبار است

رئیس جمهور دولت های یازدهم و دوازدهم ایران در اجلاس سراسری نماز در دانشگاه سمنان گفت: تنها راه مقاومت در برابر بدخواهان جمهوری اسلامی ایران و مبارزه با استکبار، تکیه بر خداوند متعال است.

تکیه بر خداوند تنها راه مبارزه با استکبار است

به گزارش خبرگزاری موج، حسن روحانی صبح چهارشنبه در بیست‌ و هفتمین اجلاس سراسری نماز که در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد با بیان این‌که دین را می‌توان در دو کلمه پرستش و نیایش خلاصه کرد، گفت: پرستش جوهر اسلام و حقیقت دین و نیایش صورتی زیبا از پرستش است. نماز یک عبادت صرف یا یک فرع دین مانند سایر فروع‌ دین نیست، بلکه همه چهره اسلام است.

وی در ادامه گفت: جوهر دین ایمان به خدا، اعتقاد به حق و عمل به دستورات الهی است، اما پرچم آن نماز است و دین بدون نماز قابل شناخته شدن نیست. نماز همان اصل عبودیت در کنار توحید است و عبودیت بدون توحید نیز معنا ندارد. همان‌طور که توحید بدون عبودیت ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند.

رییس جمهور با اشاره به دستور خدا به برپایی دین در همه ادیان الهی، بیان کرد: برپایی نماز نه در اسلام بلکه در همه ادیان الهی جزو نخستین دستورات خداوند به پیامبران است و تنها مساله‌ اسلام نیست، بلکه مساله دین است و حقیقت و واقعیت دین نیز اتصال به خداست که چهره درخشان آن نماز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه