English

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارات پمپئو؛

ببخشید یادمان رفت از آمریکا اجازه بگیریم!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آمریکا درباره توانمندی موشکی و دفاعی ایران گفت: ببخشید یادمان رفت از آمریکا اجازه بگیریم.

ببخشید یادمان رفت از آمریکا اجازه بگیریم!

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات سخیفی گفته است که آزمایش های موشکی ایرانی بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.

وی افزود: در پاسخ به بسیاری از ادعاها و اظهارات سران کاخ سفید بیشتر باید سکوت کرد، چرا که اظهارات مداخله جویانه و غیرواقعی و غیرمنطقی مسوولان آمریکایی که نشانه توهم آنها از یک سو و ترس دولت این کشور از توانمندی دفاعی ایران است، ارزش پاسخگویی ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: به همین دلیل وقتی با اینگونه اخبار به شخصه روبه رو می شوم و یا مردم از من در رابطه با آنها سوال می کنند، بیشتر به طنز پاسخ می دهم و می گویم "ببخشید یادمان رفت از آمریکایی ها اجازه بگیریم. از این به بعد هر وقت خواستیم برای ارتقا امنیت کشورمان قدمی برداریم، ابتدا به صورت مکتوب از سران کاخ سفید و همچنین برخی از کشورهای زورگوی اروپایی کسب اجازه می کنیم!"

جمالی نوبندگانی گفت: البته اظهارات اخیر پمپئو از آن دست سخنانی است که نیاز به پاسخگویی دارد، چرا که اگر پاسخ وی داده نشده و افکار عمومی درباره این اظهارات آگاه نشوند، ممکن است عده ای در جهان آن را را باور کنند.

آزمایشات موشکی ایران تنها در حوزه اختیارات فرماندهی کل قوا و فرماندهان نظامی ما است

وی بیان داشت: وزیر خارجه دولت زورگوی آمریکا در ابتدا به موضوعی اشاره می کند که هنوز هیچ یک از مسوولان نظامی ایران آن را تایید نکرده اند. به عبارتی هنوز ثابت نشده ما در روزهای اخیر آزمایش موشکی داشته ایم. البته اگر آزمایشی هم داشتیم باز هم به آمریکایی ها و یا هر کشور دیگری ارتباطی نداشت و این موضوع تنها در حوزه اختیارات فرماندهی معظم کل قوا و فرماندهان نظامی ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: به احدی اجازه نمی دهیم در این حوزه ها اظهار نظری کرده و یا ما را تهدید کند. همانطور که در گذشته علیرغم زورگویی و گندگویی های غرب، به کار خودمان ادامه دادیم و امروز یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا در حوزه موشکی، توانمندی دفاعی و تولید و استفاده از پهپادها هستیم.

نظر جمالی نوبندگانی درباره اظهارات پمپئو

اظهارات پمپئو خنده دار است

جمالی نوبندگانی ادامه داد: از سوی دیگر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ایران را متهم به نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل می کند. این اظهارات از یک سو جالب و خنده دار بوده و از سوی دیگر نشان دهنده پررویی آمریکایی ها است و افکار عمومی جهان باید درباره این اظهارات آگاه شوند.

وی اظهار داشت: پمپئو به قطعنامه ای اشاره می کند که ابتدا خود آمریکایی ها با خروج یک طرفه از برجام و بازگرداندن غیرقانونی تحریم ها، آن را زیر پا گذاشتند و امروز ما را متهم به نادیده گرفتن آن می کنند! این اظهارات نشانه اوج رذالت یک کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: آمریکایی ها بالاخره تکلیف جهانیان را روشن کنند و بگویند آیا باید قطعنامه های شورای امنیت را رعایت کرد و یا خیر؟ اگر این قطعنامه ها لازم الاجرا است، چرا همواره نخستین کشوری که آن را زیر پا می گذارد، دولت آمریکا است؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه