English

دستیار و مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد؛

ضرورت تلاش برای ایجاد قطب جدید قدرت به نام جهان اسلام

دستیار و مشاور مقام معظم رهبری گفت: باید تلاش کنیم یکی از قطب های قدرت را که قطب قدرت جهان اسلام است در قرن حاضر شکل دهیم.

ضرورت تلاش برای ایجاد قطب جدید قدرت به نام جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری موج، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی،  در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و سومین نشست بین المللی" نقش سادات در وحدت جهان اسلام و حمایت از آرمان فلسطین با رویکرد سادات نماد وحدت و سرمایه اجتماعی جهان اسلام، در جمع اندیشمندان و علماء جهان اسلام  شرکت کننده در مراسم به سخنرانی پرداخت و در بیان ضرورت های وحدت ملت و کشورهای جهان اسلام گفت: زمینه سازی امت واحده و شکل گیری قطب جدید جهان اسلام  در قرن حاضر با استفاده از ظرفیت  و عوامل توانمند ساز اقتصادی، سیاسی، دفاعی و امنیتی و فرهنگی و علمی کشورهای اسلامی برای حمایت از آرمان های فلسطین و آزادی قدس شریف از ضرورت های وحدت جهان اسلام در قرن حاضر است.

وی افزود: یکی از مهم ترین عوامل وحدت، وحدت در  مقابل دشمن است، دشمن جهان اسلام آمریکایی ها و صهیونیست ها هستند، مقابله با رژیم صهیونیستی و اهداف آمریکا و گروهک های تکفیری  همچون داعش که دست ساخته سازمان های اطلاعاتی آمریکایی و صهیونیست ها است، از مهمترین عوامل وحدت در مقابل دشمن به حساب می آید.

سرلشکر صفوی  با اشاره به تلاش برای شکل گیری قطب قدرت جهان اسلام در قرن حاضر، ادامه داد: تقابل در برابر  هژمون قدرت آمریکا در جهان و حمایت از چند قطبی شدن قدرت در جهان حاضر  به سمت چند جانبه گرایی و چند قطبی شدن قدرت  در حال حرکت است  و باید تلاش کنیم یکی از قطب های قدرت را که قطب قدرت  جهان اسلام است در قرن حاضر شکل دهیم. 

صفوی خطاب  به اندیشمندان حاضر در سالن با بیان ضرورت شناخت راهبرد دشمنان گفت: باید بفهمیم دشمنان چه راهبردی دارند. بدنبال چه اهداف دراز مدتی هستند و در مقابل راهبرد دشمنان ما مسلمانان باید راهبرد همگرایی و وحدت اسلامی را با هدف بیداری سیاسی و تشکیل هسته های مقاومت اسلامی برای حمایت همه جانبه از آزادی قدس شریف و ملت مظلوم یمن شکل دهیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا  مقابله با تهدیدات نرم، نیمه سخت و سخت قدرت های استکباری و تشکیل پیمان ها و اتحادیه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و گردشکری و نظامی بین کشورهای اسلامی بصورت منطقه ای و قاره ای را از دیگر  اهداف و ضرورت های وحدت ملت ها و  کشور های  اسلامی  دانست و  با اشاره به عوامل  توانمند ساز همگرایی وحدت امت اسلامی گفت: موقعیت ممتاز جغرافیایی  طبیعی کشورهای اسلامی در کنار  موقعیت و وزن برتر ژئوپلیتیکی ، ژئواستراتژیک  و ژئوکالچر و نیز ژئو اکونومیکی جهان اسلام از عوامل کلیدی و برتر توانمدساز همگرایی وحدت امت اسلامی است.

صفوی همچنین به تبیین نقش سادات با کارکرد بدنه  فعال امت اسلامی پرداخت و گفت: سادات بعنوان بدنه فعال امت اسلامی از نقش مهمی در ساختار اجتماعی امت اسلامی در طول تاریخ  برخوردار بودند. با پیروزی  انقلاب کبیر اسلامی در ایران به رهبری حضرت امام (ره) و تداوم بیست و هشت ساله آن توسط حضرت امام خامنه ای، هدایت و رهبری و مدیریت سادات، جریان تاریخ اسلام را در یک شکل جدید ی برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی همگرایی و وحدت امت اسلامی و آماده سازی برای آزادی قدس شریف آماده کرده است.

وی افزود: اکثر قیام های استقلالطلبانه و مبارزات ضداستعماری مردمی در طول تاریخ کشورهای اسلامی از شمال آفریقا تا غرب آسیا به وسیله علما و روشنفکران مجاهد و انقلابی، خصوصا  سادات هدایت و رهبری شده  و در  دوره حساس کنونی نیز  سلسه جلیله  سادات در ایران و لبنان به عنوان زعیمان دفاع از بلاد اسلامی توانستند فتنه عظیم داعش و جریان تکفیر را به کمک مردم  مسلمان  و دولت های سوریه و فلسطین خنثی کنند و شکست دهند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا  ادامه داد: خردمندی و شجاعت و درایت سادات در حل بحران های منطقه ای ، آرمان ملت های اسلامی را بیش از هر زمانی محتمل و دست یافتنی کرده است. غلبه دلباختگان  سنت نبوی  و سیره علوی بر تفکر الحادی  و انحرافی وهابیت تکفیری، تفکر اسلام  ناب را  به عنوان یک ریسمان الهی و منشور الهام آفرین و سرمایه نجات  بخش  برای امت اسلامی قرار داده است و این سرمایه را بایستی در جهت آرمان  وحدت اسلامی و آزادی قدس شریف به کار گیریم.

وی اظهار داشت: از زمان حکومت های نا مشروع در طول تاریخ بلاد اسلامی تا دوران معاصر ، سادات و منسوبین به اهل بیت در اقصی نقاط جغرافیایی جهان اسلام مورد ظلم و ستم قرار داشته اند اما انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و تداوم آن توسط حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای امنیت را  به شجره طیبه سادات بخشیده است و این شجره طیبه در راس تاثیر گذاری بر تحولات  عزت بخش  و قدرت آفرین جهان اسلام در  منطقه غرب آسیا، خصوصا در  نجات ملت های عزیز عراق و سوریه و لبنان از  وهابیت تکفیری قرار گرفته اند  که میتوان همین راه را برای آزادی قدس شریف و ملت مظلوم یمن به کار گرفت.

صفوی در پایان گفت: تمدن نوین اسلامی صرفا با نگاه امت واحده و با پیوند قران و سنت نبوی و عترت طاهرینش قابل برپایی است و با این نگاه و تفکر  مقاومت اسلامی به عنوان ثمره انقلاب اسلامی ،تنها منشور راهنما و مکتب الهام بخش برای آزادی قدس شریف و ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام ، با همکاری  همه ملت های اسلامی  و علما و روشنفکران ، خصوصا علما و روشنفکران سادات جهان اسلامی شدنی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی