English

واعظی:

سخنگو حتماً باید از یکی از اعضای دولت باشد/ آنچه که ظریف مطرح کرد بحث مبارزه با فساد و پولشویی است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما هم برای سؤال خبرنگاران و رسانه‌ها ارزش قائل هستیم و هم برای مردم عزیزمان که باید اطلاعات پخته، به موقع و دقیق به دستشان برسد، سخنگو حتماً باید از یکی از اعضای دولت باشد که بتواند برای این کار وقت بگذارد.

سخنگو حتماً باید از یکی از اعضای دولت باشد/ آنچه که ظریف مطرح کرد بحث مبارزه با فساد و پولشویی است

به گزارش خبرگزاری موج، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز چهارشنبه 30 آبان ماه در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به حواشی پیش آمده بین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و برخی نمایندگن مجلس در پاسخ به سؤالی پیرامون احتمال انتخابش به عنوان سخنگوی دولت، اظهار کرد: من اعتقاد دارم که سخنگو نباید صرفاً چیزی را که می‌پرسند بدون مطالعه قبلی پاسخ دهد. 

وی ادامه داد: ما هم برای سؤال خبرنگاران و رسانه‌ها ارزش قائل هستیم و هم برای مردم عزیزمان که باید اطلاعات پخته، به موقع و دقیق به دستشان برسد، سخنگو حتماً باید از یکی از اعضای دولت باشد که بتواند برای این کار وقت بگذارد. 

واعظی در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون اظهار نظر اخیر محمد جواد ظریف پیرامون وجود پولشویی در کشور خاطر نشان کرد: کسانی که نوار صحبت‌های ظریف را شنیده‌اند، می دانند که صحبت‌های ایشان هیچ نقصی ندارد و موضع ایشان کاملاً درست است. این موضع آقای ظریف نیست بلکه موضع دولت است، به این معنا که دولت به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد است و آنچه که وزیر امور خارجه مطرح کرد بحث مبارزه با فساد و پولشویی است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مصداق‌هایی از پولشویی که برای دولت اهمیت دارد،گفت: ما همواره با اینکه مواد مخدر وارد کشور شود، ورود قاچاق کالا و بسیاری از اقدامات غیرقانونی مخالف هستیم، زمانی که همه اینها را کنار هم قرار می‌دهید یک تِرمی به نام پولشویی بوجود می‌آید که معنای آن قاچاق، ورود مشروبات الکلی و مواد مخدر است.

واعظی با بیان اینکه دولت با این مسائل مخالف است و وزیر امور خارجه لزوم مخالفت با این کار را اعلام کرده؛ تصریح کرد: ایشان هیچ نهاد، ارگانی و بخشی را متهم نکرده، بلکه با کار پولشویی در ایران مخالفت کرده است.  ظریف می گوید که اجازه دهید بحث قانون پولشویی جای خود را باز کند و من متأسفم که با موضع درستی که آقای ظریف گفت به دلیل خصومتی که عده‌ای به خاطر برخی اقدامات ایشان دارند آقای ظریف را به این شکل مورد هجمه قرار دادند، در کشور نباید با خدمتگزاران، برخوردهای این گونه انجام دهیم و باید اجازه دهیم که خدمت کنند.

وی افزود: نگاه دولت به آمریکا، باید طوری باشد که آمریکا بیش از این منزوی شود. آنچه ترامپ دیروز و در گذشته مطرح کرده نگاه متوهمانه به ایران، مردم و حکومت است.

رئیس دفتر رئیس جمهوربا اشاره به آخرین جزئیات طرح کارت سوخت در هیات دولت بیان کرد: از زمانی که قیمت بنزین و گازوییل در کشورهای اطراف ما با افزایش مواجه بود، ارز هم در داخل کشور افزایش یافته است، اما در این میان متاسفانه با گستردگی قاچاق سوخت روبه رو هستیم که یکی از راه های جلوگیری این موضوع داشتن کارت سوخت است، به همین خاطر اعتقاد ما بر این است که این کارت ها باید به خصوص در استان های مرزی احیا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه