English

روحانی در جمع مردم خوی:

ملت ما پاسخ آمریکا را در روز ۲۲ بهمن امسال می‌دهد/ دشمنان در مسیر فشار جنگ اقتصادی و روانی بر ملت ایران هستند

رئیس جمهور گفت: مردم ایران با مقاومت و ایستادگی روز 13 آبان را روز قدرت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان نشان دادند. ملت ما پاسخ آمریکا را در روز 22 بهمن امسال می‌دهد.

ملت ما پاسخ آمریکا را در روز 22 بهمن امسال می‌دهد/ دشمنان در مسیر فشار جنگ اقتصادی و روانی بر ملت ایران هستند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جریان سفر  به استان آذربایجان غربی در جمع مردم خوی گفت: از مردم شریف و قهرمان ایران تشکر می‌کنم که در این روزها و ماه‌ها  با قدرت و اقتدار از استقلال، آزادی، اسلام، جمهوریت و مردم سالاری در برابر دشمنان دفاع کردند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها می‌خواستند 13 آبان ایران را آشفته و در غم و اندوه ببینند اما مردم ایران با مقاومت و ایستادگی روز 13 آبان را روز قدرت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان نشان دادند. ملت ما پاسخ آمریکا را در روز 22 بهمن امسال می‌دهد.

وی گفت: درود بر شما مردم بزرگ و قهرمانی که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با قدرت و نشاط به رخ جهانیان خواهید کشید. به همه جهانیان خواهید فهماند با فشار بر اقتصاد و ایجاد مشکلات برای مردم ؛ قادر نیستند مردم ما را از اهداف بلندشان دور کنند. ما مستقل می مانیم، ما آزاد می مانیم، ما در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد.

در برابر هیچ ملتی سر فرود نخواهیم آورد

وی ادامه داد: کاخ نشینان کاخ سفید بدانند ملت ما ملت غیور و بزرگی است که همواره پیرو مکتب شهدا و سالار شهیدان بوده؛ ما فقط در مقابل خداوند بزرگ سر فرود می آوریم. به حول قوه الهی در برابر هیچ ملتی سر فرود نخواهیم آورد.

ما به عهدمان پایبند بودیم

رئیس جمهور با بیان اینکه«دشمنان در مسیر فشار جنگ اقتصادی و روانی بر ملت ایران هستند » گفت: آن ها فکر می کنند در سایه فشار بر مردم، ما مقابل آن ها تسلیم خواهیم شد. مردم عزیز بدانند ما به عهدمان پایبند بودیم، طبق فرهنگ اسلام به عهدمان در توافق ها پایبند بودیم. ما آغازگر جنگ اقتصادی نبودیم. اما آن ها در سایه شکست پی در پی در منطقه ایین کار را کردند.

ملت ایران، افغانستان، پاکستان و سراسر دنیای اسلام به فکر ایستادگی هستند

وی سپس گفت: آن‌ها فکر می کنند اگر در یمن، سوریه و لبنان شکست خوردند به خاطر ایستادگی مردم ایران است؛ اشتباه می کنند این ایستادگی کل مردم منطقه است. ملت ایران، افغانستان، پاکستان و سراسر دنیای اسلام به فکر ایستادگی هستند. البته هر وقت برادران مسلمان از ما یاری بخواهند ما هم به وظیفه عمل می کنیم و کمکشان می کنیم.

روحانی ادامه داد: ما تلاش کردیم و نگذاشتیم داعش را مسلط در منطقه بکنید. می دانیم عصبانی و ناراحت هستید ؛ می‌دانیم احساس شکست می‌کنید و می‌دانیم شما نتوانستید به اهدافتان در سوریه، عراق و لبنان برسید. می‌دانیم ناچارید مقابل مردم یمن سر فرود بیاورید؛ اما چرا از مردم ایران انتقام می گیرید؟ اشتباهات خود را درست کنید.

وی خاطرنشان کرد: فکر می کنید اگر صادرات نفت ما را قطع کنید، اگر ارتباط ما را با کشورهای همسایه را قطع کنید، که نخواهید توانست ؛ می توانید پیروز شوید؟ ما به حول و قوه الهی نفتمان را خواهیم فروخت ، ارتباط نزدیک تر با همسایگان بر قرار می کنیم؛ رابطه مان را با همسایگانی مثل ترکیه جمهوری آذربایجان عراق و دیگران مستحکم‌تر می‌کنیم.

وی گفت: آمریکا قادر نیست رابطه ملت ایران را با ملت برادر عراق و ترکیه تضعیف کند. ما همه مسلمان هستیم ، در کنار هم ایستادیم. مخصوصا مردم عزیز آذربایحان که همواره به عنوان استان مرزبان ایران بوده است.

نخواهیم گذاشت فشارهای آمریکا زندگی مردم را با مشکلات بزرگ رو به رو کنند

در شرایط امسال و سال آینده مردم ما باید با امیدواری کامل به آینده ایران نگاه کنند نخواهیم گذاشت فشارهای آمریکا و صهیونیست زندگی مردم را با مشکلات بزرگ رو به رو کنند .

به هیچ وجه دست‌هایمان را برابر آنهایی که جنگ اقتصادی بر ما تحمیل کردند بالا نمی‌بریم

روحانی با بیان اینکه در جنگ سختی، زخمی، شهید و مشکلات وجود دارد، تاکید کرد: ما در برابر آنهایی که جنگ اقتصادی بر ما تحمیل کرده‌اند، به هیچ وجه دست‌هایمان را بالا نمی‌بریم، بلکه به وظیفه ملی خود عمل کرده و راه خود را ادامه می‌دهیم. ما در هیچ شرایطی نخواهیم گذاشت مردم در کالاهای اساسی دچار مشکل عمده شوند. کالاهای اساسی یا در داخل کشور تولید می‌شود یا اینکه وارد خواهد شد. در جلسه بررسی بودجه سال ۹۸ اولین سخن ما این بود که کالاهای اساسی برای سال آینده با همان قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کاملا می‌دانم شرایط زندگی مردم نسبت به ماه‌های گذشته سخت‌تر شده و قیمت اجناس در مسیر صعودی بوده است، گفت: همه تلاش دولت این است که تورم را مهار کند و اشتغال را شبیه سال گذشته و امسال در مسیر ارتقا قرار دهد. می‌دانیم شرایط برای ما سخت‌تر شده است. با این حال مسیر پیشرفت در بعضی امور برای ما راحت‌تر شده است. تولید سخت است اما صادرات می‌تواند تولید را به حرکت درآورد. باید جذب گردشگر، صادرات مواد غذایی، مواد پتروشیمی و مواد معدنی و صنعتی را افزایش دهیم. قیمت ارز مثل شمشیر دولبه است که از یک طرف بر مردم فشار وارد می‌کند اما از طرفی موجب تشویق صادرات می‌شود.

برای اولین بار در تاریخ آمریکا، تمام دنیا برابرش ایستاد

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: آمریکا به این فکر بود که با فشار چند ماهه، مردم ایران را تسلیم کند. آنها فکر می‌کردند در اردیبهشت ماه شهره‌های ایران به هم می‌ریزد و گفتند مردم ایران گرسنه‌اند و هیچ شهر ایران آرامش ندارد. در حالی که اطلاعات غلط را اسرائیل و منافقین به کاخ سفید می‌رساندند. با این وجود تمام کشورهای جهان جز دو سه کشور با این فشارهای ظالمانه آمریکا مخالفند. حتی اروپا که در امنیت و اقتصاد خود محتاج آمریکاست، یکصدا مقابل آمریکا ایستاده و کاخ سفید را محکوم می‌کند. تمام همسایه‌های ما به جز یکی دو کشور آمریکا را محکوم کرده اند. این اولین بار در تاریخ آمریکاست که تمام دنیا در برابر این کشور می‌ایستد. این کشور اکنون منزوی و تنها مانده است. ما دو بار آمریکا را در دادگاه لاهه محکوم کرده‌ایم و این دستاوردها برای ملت، دیپلمات‌ها و حقوقدانان ماست.

روحانی ادامه داد: قول داده‌ام که با تمام توان برای خدمت از شما مردم تلاش کنم. امروز هم با تمام وجود پای قولم هستم. من، دولت، کارگزاران نظام، با کمک سایر قوا، نیروهای مسلح، هدایت رهبری و ایستادگی مردم بینی آمریکا را به خاک خواهیم مالید.

پای قولم درباره دریاچه ارومیه ایستاده‌ام

وی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه یکی از وعده‌های دولت به مردم آذربایجان غربی بود، بیان کرد: من همچنان پای قولم ایستاده‌ام. می‌دانم در حد برنامه تنظیمی در دولت یازدهم پیشرفت نکرده‌ایم اما اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم نبود، امسال حتی یک قطره هم در دریاچه ارومیه آب وجود نداشت و این دریاچه به نمک‌زاری خطرناک تبدیل می‌شد و زندگی کشاورزی و باغات مردم را تهدید می‌کرد. هنوز ما به مرحله احیای دریاچه ارومیه نرسیده‌ایم اما به تثبیت این دریاچه رسیده‌ایم. تاکنون میلیاردها تومان در این زمینه هزینه کرده‌ایم و باز هم هزینه می‌کنیم و در این مسیر راهمان را با تمام توان ادامه می‌دهیم.

روحانی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از قول‌های من اتصال ریل به ارومیه بود. اکنون افتخار می‌کنم که در ارومیه این راه‌آهن افتتاح می‌شود. بیش از ۸۰ کیلومتر از این خط راه‌آهن در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شد.

رئیس جمهور ادامه داد: در آغاز دولت یازدهم در استان آذربایجان غربی ۳۷۸۲ تخت بیمارستانی وجود داشت که این آمار امروز به ۴۱۳۹ تخت رسیده است. در مناطق محروم پزشک مقیم وجود نداشت اما امروز ۱۱۷ پزشک در این مناطق حضور دارند. این یعنی دولت قدم‌های بسیار مهمی در حوزه بهداشت و درمان برداشته است.

وی با اشاره به اینکه به ۶۸۴ هزار روستای آذربایجان غربی خط گاز متصل شده است، گفت: ۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و آبیاری مدرن مجهز شده‌اند. محصول کشاورزی این استان در سال ۹۲، سه میلیون تن و امسال این آمار به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است. این به معنای پیشرفت کشاورزی استان است و ما به کشاورزان افتخار کرده و در برابر آنها سر فرو می‌آوریم.

رئیس جمهور افزود: یک مجتمع باشکوه فرهنگی در کنار مزار شمس تبریزی احداث می‌شود و امیدواریم بیمارستان آیت‌الله خویی نیز تا ۲۲ بهمن افتتاح خواهد شد. در این سفر ۴۵ طرح و پروژه تصویب می‌شود. دولت ۲۲۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای آذربایجان غربی در سال‌های پیش رو در نظر گرفته‌ایم.

روحانی در پایان تاکید کرد: ما بی‌تردید به فکر جوانان و تحصیل‌کردگان هستیم و آنها را فرزندان خود می‌دانیم. خدا نیاورد که شبی را بخوابیم و به فکر آنها نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه