English

محسن رضایی:

پیشنهاد می کنم ایالات اقتصادی در ایران شکل گیرد/مقابله با تحریم با تکیه بر شهرهای کارآفرینی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایده من برای دور زدن تحریم ها ایجاد ایالات اقتصادی در ایران با تکیه بر شهرهای کارآفرینی برای مقابله با تحریم هاست.

پیشنهاد می کنم ایالات اقتصادی در ایران شکل گیرد/مقابله با تحریم با تکیه بر شهرهای کارآفرینی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محسن رضایی در همایش هفته جهانی کارآفرینی با بیان اینکه کشور ما در حال توسعه است، گفت: توسعه که مقوله اقتصادی چند جانبه است و کشورهای مختلف مدل های متفاوتی از توسعه را برای کشور خود انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در همه مدل های توسعه کارآفرینی نقش کلیدی در توسعه دارد و رشد اقتصادی هنوز جایگاه روشنی را به خود اختصاص نداده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید نظریه کارآفرینی را بیش از نظریه رشد اقتصادی در کشور دانست ادامه داد: کارآفرینی با همه عواملی که در رشد اقتصادی موثر است، ارتباط دارد.

رضایی در همین رابطه بیان کرد: اساس کارآفرینی به ارزش آفرینی و نوآوری ارتباط دارد و کارآفرینی نیروی انسانی را فعال کرده و مهارت های او را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: تمام عوامل رشد اقتصادی با کارآفرینی ضریب می خورد و ۱۰۰ برابر می شود چرا که محیط کسب و کار عامل مهمی در توسعه اقتصادی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری این مهم که کارآفرینی فراتر از انباشت پول در توسعه اقتصادی است، گفت: سیاست های پولی محیط کسب و کار را شکل می دهند اما کارآفرینی وجوه دیگری را برای کسب و کار ایجاد می کند.

رضایی با طرح این موضوع که در شرایط تحریم هستیم، گفت: ترامپ تخریب غیر سازنده انجام داده و بازارهای ما را از حالت عادی خارج کرده و ما باید بررسی کنیم چگونه این تخریب غیر سازنده را به تخریب سازنده تبدیل کنیم.

وی یادآور شد: اگر در ابتدای انقلاب تا امنی پیش نیامده بود امروز برترین پیشرفت های اقتصادی را داشتیم و البته اگر جنگ نبود امروز قدرت عظیم نظامی نداشتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: ما باید در ایران ایالات اقتصادی را ایجاد کنیم و نباید برای مجوز از شهرها به تهران بیایید و این ایالات اقتصادی باید شهرهای کارآفرینی داشته باشند و در این شرایط می توان فشار ظالمانه تحریم را کنار زد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه