English

آیت الله مکارم شیرازی:

دشمن به دنبال سم پاشی و بهانه جویی از برنامه اربعین است

آیت الله مکارم شیرازی گفت: دشمنان از اجرای حماسه بزرگ اربعین خشمگین می‌شوند ، دشمن به دنبال سم پاشی و بهانه جویی از این برنامه عظیم است و نباید بهانه ای به دست آن‌ها داد.

دشمن به دنبال سم پاشی و بهانه جویی از برنامه اربعین است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و دبیر ستاد اربعین عنوان کرد: اربعین به یک مسئله مهم اجتماعی و حتی جهانی تبدیل شده است و آثار و برکات بسیاری دارد و یک سرمایه بزرگی است که با خون دل به دست ما رسیده است و باید از آن بهره برداری لازم صورت گیرد.

وی افزود: خیلی از مصداق‌ها مانند تعداد، پذیرایی و اتحاد در این حماسه، از برترین‌ها است و باید متناسب با آن برنامه ریزی کرد، برنامه اربعین 20یا 30برابر حج است و هر میزانی که برای حج برنامه ریزی و زحمت کشده می‌شود، برای اربعین باید 20برابر برنامه ریزی شود. هر برنامه‌ای ممکن است یکسری آسیب هایی داشته باشد و این آسیب ها را باید بررسی کرد و جلوی آن را گرفت تا این نعمت بزرگ بدون آسیب مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید زیرساخت های لازم برای تعداد زائران اربعین پاسخگو باشد و در نظر گرفته شود که ممکن است تعداد زائرین افزایش یابد و برای آن برنامه ریزی شود.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دشمنان از اجرای این حماسه بزرگ خشمگین می‌شوند ، دشمن به دنبال سم پاشی و بهانه جویی از این برنامه عظیم است و نباید بهانه ای به دست آن‌ها داد.

وی با بیان این‌که «اخبار حماسه اربعین باید به صورت جهانی منعکس شود»، گفت: رسانه‌های دنیا به دنبال بایکوت کامل حماسه اربعین هستند و ما باید تلاش کنیم که این حماسه را به شکل مناسب خبررسانی کنیم تا تمام مردم دنیا با این حماسه بزرگ آشنا شوند، صحنه های بسیار ناب و بی سابقه ای در این حماسه رخ می‌دهد و باید مستند مناسبی از آن به چند زبان تهیه شود و در رسانه های مختلف منعکس شود.

این استاد برجسته حوزه تاکید کرد: بعد از روز اربعین یک مرتبه همه چیز تعطیل می‌شود و باید موکب های ایرانی و عراقی چند روز بعد از اربعین نیز به ارائه خدمات بپردازند تا زائرین به مشکل مواجه نشوند، همچنین باید موکب هایی در مرزها احداث شود تا به زائرین خدمات ارائه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی