English

عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفتگو با موج؛

حزب اعتدال و توسعه ادامه همان کارگزاران است/ دولت اساسا اعتقادی به گفتمان انقلاب ندارد

عضو فراکسیون ولایی مجلس با تاکید بر اینکه حزب اعتدال و توسعه ادامه همان حزب کارگزاران سازندگی است، گفت: دولت اساسا اعتقادی به گفتمان انقلاب ندارد.

حزب اعتدال و توسعه ادامه همان کارگزاران است/ دولت اساسا اعتقادی به گفتمان انقلاب ندارد

سیدمحمدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: دولت نه در حرف انقلابی است و نه در عمل. در حرف ممکن است برخی اوقات و در جایی و یک زمانی عصبانی شده باشند و یک حرفی زده باشند، اما در عمل به هیچ عنوان انقلابی عمل نمی کنند.

وی افزود: در عمل اساسا این دولت گفتمان انقلابی را قبول ندارد. زیرا استحاله فرهنگی در نیروهایی این دولت سال ها پیش رخ داده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: به عنوان مثال شما سخنرانی های قبل از انقلاب آقای روحانی را بررسی کرده و دفاع محکم ایشان از ارزش ها و مسائلی مانند حجاب را ببینید و با مواضع امروز رییس جمهور مقایسه کنید.

ابطحی گفت: نیروهای دولت فعلی اساسا گفتمان انقلابی را قبول ندارند و به همین دلیل مدام از مردم فاصله می گیرند. متاسفانه سعی هم می کنند تا ارزش های غرب گرایانه خود را در کشور نهادینه کنند. به نظر می رسد که اساسا آموزه های انقلاب را قبول ندارند.

تاثیر زندگی اشرافی برخی از مدیران در دور شدن از ارزش های انقلاب

وی در پاسخ به این پرسش که زندگی اشرافی برخی از مدیران تا چه اندازه در این زمینه موثر بوده است؟ افزود: تاثیر بسیار زیادی داشته است. البته همانطور که گفتم این افراد از ابتدا چنین دیدگاهی نداشتند، بلکه کم کم از ارزش ها فاصله گرفتند. علت این است که آرام آرام به دنبال مال اندوزی رفتند. ابتدا بچه هایشان از آنها خواستند. بعد خودشان دیدند که زندگی اشرافی لذت بخش است. متوجه شدند که لذت های دنیوی نقد است و به همین دلیل ارزش ها را رها کردند.

این نماینده مجلس بیان داشت: متاسفانه این زندگی اشرافی حد یقف هم ندارد. به همین دلیل می بنیم که آرام آرام بچه های این افراد می روند خارج از کشور زندگی می کنند. بعد تلاش می کنند که زندگی خود را هم با بچه هایشان هماهنگ کنند. ناگهان می بینیم بچه های این افراد و خودشان در مناسبات اقتصادی وارد می شوند. از رانت ها استفاده می کنند و به دیگران رانت هایی می دهند.

ابطحی گفت: رفتار و ادبیات و گفتار مسوولان امروز ما را نگاه کنید. دیگر ادبیات انقلاب و گفتمان انقلاب در آن جایی ندارد. مثلا نمی گویند مستضعف. اساسا دیگر واژه ای به عنوان مستضعف نداریم و مثلا می گویند قشر آسیب پذیر! دهک های پایین جامعه! این موارد نشان می دهد که از گفتمان انقلاب خیلی دور شده ایم و حتی این گفتمان فراموش شده است.

وی ادامه داد: در برخوردهای مدیران با محرومان دقت کنید که چگونه رفتار می کنند؟ محرومان را اسیر و ذلیل می بینند. با همین همایش باشکوه اربعین حسینی (ع) دیدید که چگونه برخورد کردند؟ زائران را با سیاست گذاری های خود تحقیر می کردند. تمام این موارد نشان می دهد این دولت اعتقادی به گفتمان انقلاب ندارد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس در پاسخ به این پرسش که امروز بخش مهمی از دولت در اختیار جریان اصلاحات و به ویژه حزب اعتدال و توسعه است. مردمی که نسبت به شرایط موجود اعتراض و انتقاد دارند، چگونه باید انتقاد خود را مطرح کنند؟ گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی است. مطبوعات و رسانه های مستقل و انقلابی باید وارد میدان شوند و تذکر دهند. ترسی از برخوردها هم نداشته باشند. ما شاهد شکایت های دولت بوده ایم و مثل اینکه در این دوره اگر آدم حرف حق هم بزند، جرم است و نباید هراسی از این برخوردها داشته باشیم.

انتظار نداریم که فراکسیون ولایی مجلس هم گرفتار وادادگی شود

ابطحی اظهار داشت: نمایندگان مجلس در این حوزه وظائف سنگینی بر عهده دارند. باید موضع گیری کنند. باید وارد میدان شوند و از ارزش ها و گفتمان انقلاب دفاع محکم داشته باشند.

وی در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا نمایندگان به این وظیفه عمل می کنند؟ گفت: متاسفانه انتقادهای بسیاری در این حوزه وجود دارد. حتی از فراکسیون ولایی مجلس انتقاد داریم و می گویم انتظار نداریم این فراکسیون هم گرفتار وادادگی شود. باید حرف بزنیم و مطالبات را مطرح کنیم.

نماینده خمینی شهر تصریح کرد: به عنوان نمونه آقایان می گویند ما در انتصاب ها خویش و قوم بازی نداریم، اما پسرخاله و پسردایی را منصوب می کنند. بالاخره یک نفر باید فریاد بزند و انتقاد کند. چرا نباید نمایندگان ولایی مجلس در این حوزه پیش قدم شوند. چرا در موضوعاتی چون FATF و CFT باید گرفتار وادادگی شویم.

ابطحی تاکید کرد: در مورد حزب اعتدال و توسعه نیز که امروز همه اعضای آن در ارکان دولت حضور دارند، باید بگوییم همان ادامه راه حزب کارگزاران است و همان اهداف را دارند و همان راه را می روند و تنها اسمشان تغییر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه