English

واعظی:

اقدامات آمریکا مقابله با ایران است/ راه‌های مختلفی برای مقابله با تحریم‌ های آمریکا پیدا کرده‌ایم

رییس دفتر رئیس جمهور گفت: آنچه امروز آمریکا دنبال می‌کند هیچ فرقی با سال ۵۸ ندارد، تحریم هیچ فرقی با فشار بر مردم ندارد، آمریکا می‌خواهد با تحریم بر مردم ایران فشار وارد کند، اقدامات آمریکا مقابله با ایران است.

اقدامات آمریکا مقابله با ایران است/ راه‌های مختلفی برای مقابله با تحریم‌ های آمریکا پیدا کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور امروز در حاشیه جلسه هیات دولت این هفته در جمع خبرنگاران در واکنش به احضار سفیر دانمارک در تهران، گفت‌: روز گذشته (سه‌شنبه) رئیس جمهور بلافاصله دستورر بررسی این موضوع را صادر کرد. آنچه در اخبار آمده است خیلی مشکوک است.

وی افزود: در آستانه ۱۳ آبان که تحریم‌ های جدید ادعایی علیه ایران اجرایی می‌شود، برخی به دنبال این هستند که فضا را تغییر دهند. عده‌ای می‌خواهند به گونه‌ای در روابط ایران و اروپا و مذاکرات برجام که به خوبی پیش می‌رود، خلل ایجاد کنند. به محض این که تحقیقات و بررسی‌هایمان در این زمینه انجام شد آن را اعلام خواهیم کرد.

واعظی در پاسخ به این پرسش که پیام ۱۳ آبان سال ۵۸ چیست، گفت‌: ۱۳ آبان‌هایی که داشتیم همواره یک سوی آن آمریکا و طرف دیگر آن ملت بزرگ ایران بوده است. آنچه امروز آمریکا دنبال می‌کند هیچ فرقی با سال ۵۸ ندارد، تحریم هیچ فرقی با فشار بر مردم ندارد، آمریکا می‌خواهد با تحریم بر مردم ایران فشار وارد کند، اقدامات آمریکا مقابله با ایران است.

رییس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما راه‌های مختلفی برای مقابله با تحریم‌ های آمریکا پیدا کرده‌ایم و برای هر کدام از فشار و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است چه در رابطه با تجارت و حوزه نفتی و چه حوزه جابه جایی پول، خوشبختانه کمیته‌های مختلفی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است. به همین دلیل است که رئیس جمهور اعلام کرده آنچه قرار بود در ۱۳ آبان ماه اتفاق بیافتد از ماه‌ها قبل اتفاق افتاده و ما برای آن آمادگی‌های لازم را پیدا کرده‌ایم و در ۱۳ آبان شاهد اتفاقات جدیدی نخواهیم بود.

واعظی گفت‌: مردم عزیز ایران بدانند بحث SPV بحثی است که قطعا در هفته آینده آغاز خواهد شد و مقدمات و مذاکرات آن پیش از این صورت گرفته و آخرین مذاکرات آن مربوط به پنجشنبه گذشته است که در آلمان انجام شده است. 

وی ادامه داد: در رابطه با مذاکره با اروپا هم مسیر خوبی طی شده است و به هیچ وجه نسبت به این موضوع نگران نیستم. آنچه در ارتباط با این موضوع در اخبار مطرح شده است، جنبه تبلیغات منفی دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: ستاد اربعین را حدود هفت الی هشت ماه قبل تشکیل دادیم و در این مدت بیش از ۳۰ ارگان در ایلام، خوزستان و تهران مشغول فعالیت هستند.

واعظی ادامه داد: همه شیعیان وقتی بحث اربعین و زیارت امام حسین (ع) می‌شود با همه وجود خود در این راه گام بر می‌دارند، ما وظیفه خود می‌دانیم که در این مسیر انجام وظیفه کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت‌: من خودم از چذابه و شلمچه بازدید داشتم و دیدم که موکب‌ها نسبت به سال گذشته چقدر پیشرفت کرده‌اند. از دولتی‌ها گرفته تا اعضای شهرداری‌ها و هلال احمر، همه ارگان‌ها با تمام وجود شبانه روز کار می‌کردند، افتخار دولت این است که خادم الحسین باشد و در این حوزه کار کند.

رییس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در مراسم اربعین امسال مشکلی در حوزه ارز پیش آمد که تنها ۲۴ ساعت طول کشید. یک هواپیمای اختصاصی از کارکنان بانک به نجف و کربلا، حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر به شلمچه و ۴۰ نفر به چذابه و نزدیک ۷۰ نفر به مهران رفتند.

واعظی خاطر نشان کرد: می‌پذیرم که روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه مشکلاتی ایجاد شد، ولی اینکه این حجم از فعالیت‌های گسترده انجام شده، نادیده گرفته شده است و در مقابل روی مشکلی که ظرف ۳۰ الی ۴۰ ساعت اعلام و چنین تبلیغی شود، جای تامل دارد.

وی گفت‌: سال گذشته هیچ ارزی به هیچ جایی اختصاص داده نشد؛ امسال تلاش کردیم و علاقمند بودیم با بانک عراقی همکاری داشته باشیم تا دینار‌های عراقی را به ایران بیاوریم. لذا قرار شد پس از بررسی امکان انجام این کار، نتیجه آن اعلام شود که روز‌های آخر اعلام کردند نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: هماهنگ کردیم کسانی که می‌خواهند ارز دریافت کنند نام نویسی کرده و در آن طرف مرز ارز را تحویل بگیرند؛ این حجم وسیعی که از فعالیت‌ها انجام شد، مهم است و نباید اشکالی را که ظرف چند ساعت ایجاد شد، بزرگ کرده و گروه‌های سیاسی ورود و عده‌ای هم سخنرانی کنند.

واعظی یادآور شد:  ما اعتقادمان بر این است که خودمان به عنوان دولت و نه به عنوان کادر اداری وارد شویم، بلکه به عنوان کار اعتقادی قدم در این مرحله گذاشتیم. نباید مشکلات ایجاد شده در اربعین را سیاسی کرد.

وی ضمن تشکر از مهمان‌نوازی دولت و مردم عراق، گفت‌: اینکه ما اربعین امنی داشتیم، مهم است. کسانی که این کار را انجام دادند این را می‌دانند که جا به جایی دو میلیون نفر طی زمانی کوتاه که با امنیت بروند و باز گردند کار بسیار بزرگی است. خدا را شاکر هستیم که این کار انجام شد.

واعظی بیان کرد: از مردم عزیز ایران تشکر می‌کنیم که چه در داخل و چه در خارج از کشور با مسئولان همکاری کردند. همچنین از مردم ایلام و خوزستان هم برای برپایی هزاران موکب به منظور خدمت رسانی در این رویداد ممنونیم.

رییس دفتر رئیس جمهور در رابطه با بسته‌های حمایتی دولت برای اقشار کم درآمد گفت‌: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور مسئول شدند تا در این حوزه گزارشاتی را آماده کنند تا در قالب بسته‌های کمک و جبران نیازمندی‌ها و مواد غذایی به کسانی که فکر می‌کنیم نیازمند هستند، داده شود. فکر می‌کنم بتوانیم به نیمی از مردم کشورمان این بسته‌ها را ارائه کنیم، احتمالا از هفته آینده اقدامات لازم برای ارائه این بسته‌ها انجام می‌شود.

وی در در ارتباط با خبری مبنی بر پرداخت اضافه حقوق به کارمندان دولت، اظهار کرد: طبیعی است که افزایش حقوق کارمندان نیاز به قانون دارد. امیدواریم در قانون بودجه که به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کنیم اجازه آن را بگیریم. طبق روال این موضوع در فروردین ماه انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه