English

نماینده میرجاوه در گفتگوی اختصاصی با موج؛

تمام مرزبانان ربوده شده میرجاوه زنده هستند/ تعقیب و گریز در خاک پاکستان برای نجات مرزبانان میرجاوه

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی از زنده بودن تمام مرزبانان ربوده شده پایگاه مرزی سپاه در میرجاوه خبر داد.

تمام مرزبانان ربوده شده میرجاوه زنده هستند/ تعقیب و گریز در خاک پاکستان برای نجات مرزبانان میرجاوه

علی کرد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: در حال حاضر تعقیب و گریز اشرار مسلح و گروگان گیران با ردیابی لحظه به لحظه در حال انجام است که به دلایل امنیتی از بیان بسیاری از تلاش هایی که نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی و انتظامی طی روزهای اخیر و در واکنش به حادثه پایگاه مرزی سپاه در میرجاوه انجام داده اند، خودداری می کنم.

وی افزود: در حال حاضر معتمدین و متنفذین و بزرگان اقوام ایرانی ساکن استان سیستان و بلوچستان به ویژه مرزنشینان ما به همراه، مردم غیور مرزدار ایران اسلامی از مرزها عبور کرده و تعامل و جلساتی با اقوام و بزرگان آن سوی مرز دارند و تمام این دیدارها با هدف رهایی گروگان ها انجام می شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امروز هر کسی که آن سوی مرز قوم و یا خویشاوندی دارد، با قوم و خویش خود ارتباط گرفته تا راهی برای ارتباط گیری پیدا کند. این امر نشان دهنده اهمیتی است که مرزنشینان ما برای موضوع حادثه قرارگاه مرزی سپاه در میرجاوه قائل هستند.

تمام مرزبانان ربوده شدن میرجاوه زنده هستند

کرد گفت: افراد مسلح و معاندین و اشرار و گروهک فریب خورده به کوه های تربت و کوه های صعب العبور هاران گریخته و پراکنده شده اند. البته منطقه دارای شرایط اقلیمی خاصی است و اشرار و افراد مسلح از همین نقطه به دنبال استفاده هستند، اما مرزبانان ما نیز به شرایط اشراف کامل دارند و هم اکنون تعقیب و گریز به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از سرنوشت مرزبانان ربوده شده پایگاه مرزی سپاه در میرجاوه خبری دارد، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات و اخبار موثق جان تمام مرزبانان در سلامت کامل است و هیچ نگرانی از سلامت جانی آنها نداریم و انشاالله چنان فضا را برای گروگان گیرها تنگ خواهیم کرد که مجبور به رها کردن مرزبانان عزیز ما شوند.

نماینده مردم خاش و میرجاوه در خانه ملت ادامه داد: باید تقدیر ویژه ای هم از خانواده صبور مرزبانان مستقر در پایگاه مرزی سپاه در میرجاوه داشته باشیم. امیدواریم هر کدام رسالت خودمان را برای آزادی، انسان دوستی، حفظ تمامیت ارضی ایران انجام دهیم.

کرد تاکید کرد: به مردم ایران بار دیگر اعلام می کنیم که تمام توان و تلاش و نفوذ خود را به عنوان مردم مرزدار ایران اسلامی و نماینده مردم انجام داده تا ضمن رهایی مرزبانان عزیز، برخورد قاطع با خاطیان نیز انجام شود که انشا الله انجام خواهد شد.

تمام مرزبانان ربوده شدن میرجاوه زنده هستند/

پاکستان به وظائفش عمل نمی کند/ آخرین هشدارها و تذکرات به دولت و مرزبانی پاکستان

این نماینده مجلس در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا پاکستان همکاری لازم را با ایران دارد؟ گفت: مرزبانی، گروه های امنیتی و حتی وزیر کشور پاکستان قول های مساعدی داده اند، اما تلاشی که مورد انتظار ما است و مطلوب باشد، تا این لحظه از سوی پاکستانی ها دیده نشده است.

کرد ادامه داد: به همین دلیل به طور پی درپی و مرتب به طرف پاکستانی هشدار و تذکر می دهیم تا وظایف خود را انجام داده و به قول هایی که داده است وفادار باشد.

وی افزود: وزیر کشور، وزیر خارجه، سفیر ایران در پاکستان و مرزداران با همتایان پاکستانی خود به طور مرتب در تماس هستند، اما متاسفانه نیروهای مسلح پاکستان که در مرزها مستقر هستند، حرکات لازم را انجام نمی دهند و به همین دلیل خاک پاکستان به یک خانه امن و تیمی برای استقرار و سکونت افراد شرور و مسلح و از خدا بی خبر تبدیل شده است.

به پاکستان گفتیم که ساکت نمی نشینیم

نماینده مردم میرجاوه در واکنش به حمله به پایگاه مرزی سپاه در میرجاوه و تبعات آن برای دولت پاکستان گفت: آخرین هشدارها و تذکرات به طرف پاکستانی داده شده و حتی اعلام کرده ایم که در مورد حمله به پایگاه مرزی سپاه در میرجاوه ما ساکت نمی نشنیم و نهایتا مجبور هستیم، از برخی از اهرم هایی که در مرز داریم برای نجات عزیزانمان استفاده کنیم و در صورت تعلل بیشتر پاکستان از این اهرم ها استفاده خواهیم کرد.

کرد با تاکید بر اینکه پاکستان باید به وظیفه خود در قبال همسایگان و تامین امنیت مرزها عمل کند، اظهار داشت: بار دیگر تاکید می کنم که در صورت بی تحرکی پاکستان ایران ساکت نخواهند نشست.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا ممکن است ایران اقداماتی که در مورد حادثه تروریستی اهواز انجام داد، در مورد حمله به پایگاه مرزی سپاه در میرجاوه نیز انجام دهد؟ گفت: ما برای نجات جان مرزبانان و حفظ آرامش و امنیت و پاکسازی مرز، قطعا برنامه داریم که از لحاظ امنیتی نمی توانم این برنامه ها را اعلام کنم، اما یقین بدانید که اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه