English

عضو کمیسیون فرهنگی:

وضعیت بازی های رایانه ای و فیلم های کشور افتضاح است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بازار بازی های رایانه ای و فیلم های سینمایی کشور افتضاح است.

وضعیت بازی های رایانه ای و فیلم های کشور افتضاح است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد روز چهارشنبه دو سوال پیرامون بازی های رایانه ای و همچنین پخش و بارگذاری فیلم های ویدئویی از سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد که مجلس پاسخ های وزیر در هر دو سوال را قانع کننده ندانست و به صالحی کارت زرد داد.

در همین رابطه پژمان فر به خبرنگار موج گفت: ما تنها به سوال و دادن کارت زرد بسنده نکرده و این موضوع را تا اصلاح شرایط موجود پیگیری می کنیم.

وی اظهار داشت: علت این است که وضعیت بازار بازی های رایانه ای و همچنین فیلم های کشور افتضاح است و با این شرایط نمی توانیم مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به یکی از بازی های کنسولی تحت عنوان بازی جی تی ای گفت: در این بازی خشونت را به راحتی در میان نوجوانان و نونهالان ما ترویج می کنند و از سوی دیگر می بینیم فیلم هایی به عنوان سینمای خانگی در مراکز مجاز عرضه می شود که حتی در داخل آمریکا مجوز پخش ندارد.

پژمان فر تصریح کرد: بر این اساس قسم یاد کرده ام که تا تعیین تکلیف این وضعیت، به تلاش های خود ادامه دهم و معتقدم این وظیفه ای است که مردم بر دوش ما نمایندگان قرار داده اند و حال که وزارت ارشاد اقدامی نمی کند، از راه های قانونی و اختیارات نمایندگی استفاده می کنیم.

وی افزود: خانواده های بسیاری به ما مراجعه می کنند و متاسفانه آنها هم نمی دانند که بازی هایی مانند جی تی ای چه اثرات مخربی بر ذهن و روح کودکانشان دارد و تنها می گویند مجبوریم این بازی ها را خریداری کنیم، چرا که بازی های مناسب جایگزین وجود ندارد.

نماینده مردم مشهد ادامه داد: به طور قطع به تذکر و سوال اکتفا نکرده و در کمیسیون فرهنگی تا آخر ماجرا را پیگیری می کنیم. از سوی دیگر خانواده ها نیز باید هوشیار باشند و رسانه ها نیز باید مردم را آگاه سازند.

پژمان فر در پایان گفت: امیدواریم وزارت ارشاد و دولت اقدامات لازم را انجام دهند، در غیر این صورت از ابزارهای نظارتی بیشتری برای برخورد با وضعیت افتضاح موجود استفاده خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه