English

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

دولت در مورد استیضاح وزیر صنعت راه سخت را در پیش گرفته است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در مورد استیضاح وزیر صنعت راه سخت را در پیش گرفته است.

دولت در مورد استیضاح وزیر صنعت راه سخت را در پیش گرفته است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، دیروز قرار بود محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت به همراه مدیران برخی از دستگاه ها با حضور در جلسه غیر علنی مجلس، در مورد آخرین راهکارهای دولت برای برون رفت از مشکلات اقتصادی حضور یابند.

اما این روزها که خبرهایی در رابطه با استیضاح و حتی استعفای محمد شریعتمداری وزیر صنعت به گوش می رسد، بار دیگر وی در جلسه مجلس حضور نیافت و به جای خود یکی از مدیران وزارت صنعت را راهی خانه ملت کرد.

در همین رابطه محسن کوهکن نماینده لنجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی موج و در پاسخ به این پرسش که چرا بار دیگر وزیر صنعت در مجلس حضور نیافت، گفت: وزیر صنعت در ماموریت رسیدگی به مشکلات مردم سیل زده شمال کشور و بررسی مشکلات صنایع این مناطق است و به همین دلیل معاون خود را به مجلس فرستاد.

نظر کوهکن درباره استیضاح وزیر صنعت

دولت نباید توقع داشته باشد که در مجلس کار خلاف آیین نامه انجام شود

وی در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار ما مبنی بر اینکه گفته می شود شریعتمداری به دلیل استعفا در جلسات مجلس شرکت نمی کند، گفت: این موضوع دیگری است. ما معتقدیم که دولت نباید از مجلس انتظار داشته باشد که در مجلس کار خلاف آیین نامه و خلاف قانون دهد.

نماینده لنجان ادامه داد: دو جلسه برای بررسی استیضاح وزیر صنعت در کمیسیون صنایع برگزار شد که در هر دو جلسه آقای شریعتمداری شرکت نکرد. سپس از سوی دولت پیغام دادند که قرار است تغییر و تحولاتی صورت گیرد و استیضاح کنندگان نیز با دولت همراهی کردند.

کوهکن افزود: ما شنیده ایم که قرار است ایشان را به عنوان وزیر پیشنهادی کار به مجلس معرفی کنند. بر اساس قانون تا زمانی که به عنوان وزیر پیشنهادی کار معرفی نشود، همچنان وزیر صنعت است.

وی تصریح کرد: حتی برداشت حقوقی ما این است که اگر آقای شریعتمداری پس از معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی کار از مجلس رای اعتماد نگیرد، همچنان وزیر صنعت باقی می ماند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: استیضاحی مطرح شده است. راهکار منطقی و معقول و قانونی این است که آقای شریعتمداری از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت استعفا دهد. آقای رییس جمهور این استعفا را بپذیرد و سپس ایشان را به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس مجددا معرفی کند.

کوهکن اظهار داشت: اگر این اتفاق بیافتد و وزیر صنعت استعفا دهد، دیگر استیضاح موضوعیت نخواهد داشت و از دستور خارج می شود.

نظر کوهکن درباره استعفای شریعتمداری

دولتی ها می خواهند با استفاده از رییس مجلس و نواب رییس کار خلاف آیین نامه انجام شود

وی افزود: در این مسئله متاسفانه دولتی ها می خواهند با استفاده از رایزنی با رییس مجلس و نواب رییس یک کاری انجام دهند که خلاف قانون و آیین نامه است. آیین نامه تکلیف را مشخص کرده است. راه ساده این است که آقای شریعتمداری استعفا دهد و نمی دانم چرا دولت راه سخت را انتخاب کرده است.

نماینده لنجان در مجلس تاکید کرد: من نگران این هستم که بر فرض معرفی آقای شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی کار، نیامدن های مکرر ایشان به مجلس روی ذهن استیضاح کنندگان اثر منفی گذاشته و به واسطه آن ذهن دیگر نمایندگان هم مخدوش شود.

کوهکن گفت: اگر فردا این نیامدن های آقای شریعتمداری روی آرای نمایندگانی که قرار است به ایشان برای وزارت کار رای دهد، تاثیر منفی گذاشت، نباید کسی گلایه کند.

وی ادامه داد: دولت باید در این زمینه تدبیر می کرد که متاسفانه تدبیر لازم را انجام نداد.

امروز استیضاح کنندگان وزیر صنعت بر استیضاح خود پافشاری خواهند کرد

کوهکن درباره سرانجام این اختلافات گفت: بر اساس اطلاعاتی که من دارم، امروز چهارشنبه استیضاح کنندگان به سمت و سوی فشار بر هیات رییسه خواهند رفت تا استیضاح وزیر صنعت هر چه سریع تر در دستور قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این حق استیضاح کنندگان است و امیدوارم دولت یک اقدام منطقی و قانونی و با استفاده از اختیارات رییس جمهور انجام دهد تا حاشیه ها کاهش یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    چه خبر پخته و کاملی گذاشتین .اقای شریعتمداری نمیخواد پست و مقام رو ول کنه ..

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه