English

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد:

لزوم مراقبت نسبت به شیطنت‌ها در ایام راهپیمایی اربعین

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: نباید اجازه داد در این ایام ترویج جمعیت خاص و یا شخصیتی صورت گیرد، بسیاری هستند که در این ایام شیطنت می کنند و سراغ مسائل شخصی می روند اینها ضربه می زند و باید تلاش شود جلوی آن گرفته شود.

لزوم مراقبت نسبت به شیطنت‌ها در ایام راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌ الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار دست‌اندرکاران کمیته فرهنگی ستاد اربعین، از عاشورا و اربعین به عنوان رمز بقای شیعه یاد کرد و اظهار کرد: مذاهب دیگر چنین سرمایه گرانسنگی در اختیار ندارند، دشمنان، معاندان و بدخواهان هر چه تلاش کنند نمی‌توانند جلوی عاشورا و اربعین را بگیرند.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری و درست از این ظرفیت، توجه به جنبه‌های فرهنگی اربعین را مهم قلمداد کرد و افزود: باید فلسفه زیارت ائمه(ع) را برای مردم تبیین کرد؛ اربعین باید یک کلاس معرفت افزایی باشد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه اربعین ظرفیت زیادی دارد و نباید به کارها و برنامه‌هایی که در سالیان گذشته انجام شده، بسنده کرد، گفت: هر سال باید با خلاقیت و ابتکارات جدید، برنامه های بهتری برای شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه تدارک دید.

 مکارم شیرازی با اشاره به اقبال و توجه زیاد گروه‌های مختلف مردمی برای دائر کردن موکب در ایام اربعین به منظور پذیرایی از زوار اباعبدالله الحسین(ع) خواستار استقرار برخی موکب ها در مرزهای کشور شد.

وی با اشاره به این که روا نیست که زائران اربعین در مرزها دچار مشکلاتی باشند، عنوان کرد: برخی معتقدند تعداد موکب ها در مسیر نجف به کربلا بیش از حد نیاز است، بنابراین لازم است تعدادی از این مواکب در مرزها مستقر شده و خدمات رسانی لازم را به زوار اربعین انجام دهند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود عصبانیت وهابی‌ها از شکوه راهپیمایی و زیارت اربعین را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: وهابی‌ها از برنامه اربعین، عاشورا و زیارت قبور ائمه(ع) بسیار عصبانی و ناراحت هستند و به نوعی به سیم آخر زده و کسانی که در این مراسم ها شرکت می کنند را تکفیر می کنند ولی به گفته آن ها اعتنا نمی کنند.

مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم احترام به قوانین و مقررات کشور دوست، برادر، همسایه و مسلمان عراق از سوی زوار اربعین تاکید کرد و گفت: باید نسبت به میزبانی و میهمان نوازی آنها تشکر و قدردانی داشته باشیم، به قوانین شان احترام بگذاریم و با آنها همکاری کنیم.

وی بر لزوم مراقبت نسبت به شیطنت‌ها در ایام راهپیمایی اربعین و سوء استفاده های احتمالی تاکید و تصریح کرد: نباید اجازه داد در این ایام ترویج جمعیت خاص و یا شخصیتی صورت گیرد، بسیاری هستند که در این ایام شیطنت می کنند و سراغ مسائل شخصی می روند اینها ضربه می زند و باید تلاش شود جلوی آن گرفته شود.

 مکارم شیرازی در پایان با اشاره به حضور شمار زیادی از اصحاب رسانه و خبرنگاران داخلی و خارجی در برنامه راهپیمایی اربعین، ابراز امیدواری کردند که فعالان عرصه رسانه بتوانند به خوبی پیام اربعین را منتقل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی