English

رییس کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به موج؛

نقدها به سخنگوی کمیسیون امنیت ملی صحیح نبود/ سخنگوی کمیسیون امنیت متن کامل گزارش را قرائت کرد

به دنبال اعتراض برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی که معتقد بودند گزارشی که از سوی سخنگوی کمیسیون در جلسه غیر علنی بررسی CFT قرائت شد، صحیح و نظر جمع نبوده است، گفت: نقدها به آقای نجفی را قبول ندارم و صحیح نبود.

نقدها به سخنگوی کمیسیون امنیت ملی صحیح نبود/ سخنگوی کمیسیون امنیت متن کامل گزارش را قرائت کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پس از پایان جلسه بررسی CFT  برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی در گفتگوهایی نسبت به گزارشی که توسط سخنگوی این کمیسیون قرائت کرد انتقاد کردند.

از جمله آنکه مجتبی ذوالنوری به موج گفته بود: " متاسفانه آنچه که امروز به عنوان گزارش کمیسیون امنیت ملی در صحن علنی مطرح شد، به هیچ عنوان در کمیسیون مطرح نشده بود و درباره آن رای گیری صورت نگرفت. بلکه انشایی بود که آقایان فلاحت پیشه رییس کمیسیون و نجفی سخنگوی کمیسیون نوشتند و به خورد مجلس دادند. متاسفانه آمدند در صحن این کار غلط را انجام دادند."

در همین رابطه حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگار پارلمانی موج گفت: چند ماه قبل و در زمان ریاست آقای بروجردی گزارشی درباره لوایح چهارگانه و FATF در صحن با امضای آقای بروجردی رییس وقت کمیسیون قرائت شد.

وی افزود: اما آن زمان موضوع توسط مجلس مسکوت گذاشته شد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب اظهار داشت: زمانی که ریاست کمیسیون امنیت ملی را بر عهده گرفتم، دو بار این موضوع در دستور کار قرار گرفت و هر دو بار نیز تذکرات به حقی از سوی نمایندگان مطرح شد. مبنی بر اینکه این گزارش یک بار در صحن قرائت شده و دیگر نیاز به قرائت مجدد نیست.

فلاحت پیشه افزود: حال امروز که موضوع به طور رسمی به CFT مربوط می شد، همان گزارش را با امضای من توسط آقای نجفی سخنگوی کمیسیون قرائت گردید.

وی تصریح کرد: حال چرا برخی از دوستان به آقای نجفی انتقاد کردند، مربوط به توضیحات ایشان درباره نقدها است. به هر حال سخنگو دو وظیفه بر عهده دارد. یکی قرائت گزارش و دیگری پاسخگویی به شبهات و نقدها. به همین دلیل است که مجلس برای سخنگو 15 دقیقه وقت قرار می دهد، در غیر این صورت قرائت یک گزارش معمولی دو دقیقه بیشتر طول نمی کشد.

تصویب CFT بهانه را از دست آمریکایی ها گرفت

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این پرسش که مهمترین دستاورد CFT برای کشور چیست؟ گفت: به نظرم مهمترین دستاورد این است که بهانه از دست آمریکایی ها برای اعمال تحریم های بیشتر خارج شد و آنها نمی تواند بهانه تازه ای را برای تحریم ایران مطرح کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه