English

یک فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با موج فاش کرد

حسن روحانی در چه مواردی از نمایندگان مجلس گلایه کرد؟/ انتقاد روحانی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس برای چه بود؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب دلایل انتقاد و گلایه حسن روحانی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس را بیان کرد.

حسن روحانی در چه مواردی از نمایندگان مجلس گلایه کرد؟/ انتقاد روحانی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس برای چه بود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، روز چهارشنبه جمعی از فعالان سیاسی اصلاح طلب از جمله اعضای فراکسیون امید با حسن روحانی رییس جمهور کشورمان دیدار کردند که گفته می شود در این دیدار روحانی از عملکرد نمایندگان اصلاح طلب مجلس انتقاد داشته است.

در این زمینه  علی شکوری راد در توییتی نوشت: حسن روحانی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس گله کرد که در حمایت مورد انتظار او از دولت کم گذاشته اند.

در همین ارتباط محمد نعیمی پور فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که در این نشست حضور داشته است، در گفتگو با خبرنگار موج اظهار داشت: برگزاری جلسه اصلاح طلبان با رییس جمهور در شرایط فعلی کشور بسیار ضروری بود و خوشبختانه این نشست روز چهارشنبه برگزار شد.

وی تصریح کرد: مجموعه دوستانی که در جلسه حضور داشتند، مسائل مختلف مربوط به وضعیت کشور در حوزه های متعدد را بیان کرده و به نوعی تلاش داشتند تا حرف مردم و سطح مطالبات جامعه را به اطلاع رییس جمهور برسانند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: رییس جمهور نیز با خوش رویی به مطالب مطرح شده پاسخ داد و حتی بعضی از مسائل مهم کشور و موضوعات روز را برای حاضران تشریح کرد.

نعیمی پور ادامه داد: در این جلسه حاضران و مدعوین و رییس جمهوری معتقد بودند که در شرایط حال حاضر کشور باید برای رفع مشکلات تلاش بیشتری انجام شده و برای تحقق برنامه های دولت و عبور از بحران های فعلی جلب اعتماد عمومی مردم ضروری است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه چرا رییس جمهور از نمایندگان اصلاح طلب مجلس در جلسه خصوصی با اصلاح طلبان انتقاد کرده است؟ گفت: یکی از مواردی که آقای روحانی به آن اشاره و گلایه هایی را مطرح کرد، عدم حمایت مجلس از طرح تفکیک وزارتخانه های صنعت، کار و راه و شهرسازی بود.

نظر نعیمی پور درباره گلایه رییس جمهور از نمایندگان اصلاح طلب مجلس

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تصریح کرد: رییس جمهور در این جلسه ابراز نگرانی کرد که عدم رای مجلس به تفکیک وزارتخانه های فوق، موجب می شود که برنامه های دولت به نحوه مناسبی در کشور اجرا نشود.

نعیمی پور افزود: البته دوستان ما در فراکسیون امید توضیح دادند که اکثریت اعضای این فراکسیون با طرح تفکیک وزارتخانه ها موافق هستند، اما در جلسه غیرعلنی که پیرامون این موضوع رای گیری استمزاجی شد، اولا تمام آنها حضور نداشته و در ضمن اکثریت مجلس با اصلاح طلبان نیست.

ماجرای عدم استقبال مجلس از طرح تفکیک وزارتخانه ها چیست؟

بر اساس این گزارش، ماجرای عدم استقبال مجلس از طرح تفکیک وزارتخانه ها به جلسه غیر علنی روز چهارشنبه باز می گردد.

سیدحسن حسینی شاهرودی پیشتر در اینباره به خبرنگار پارلمانی موج گفته بود: موضوع تفکیک سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی امروز در جلسه غیر علنی مجلس مطرح شد و نمایندگان در جلسه غیر علنی رای گیری استمزاجی داشتند و در نهایت اکثریت وکلای ملت با آن مخالفت کردند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: نتیجه رای گیری نشان داد که مجلس تفکیک هیچ یک از این سه وزارتخانه را در شرایط فعلی به صلاح نمی داند.

حسینی شاهرودی ادامه داد: علت این است که مجلس تغییر ساختار دولت را به عنوان موضوع مهم روز نمی داند و موضوعات دیگری را دارای اهمیت دانسته و انتظار دارد که دولت به این مسائل توجه داشته باشد.

نظر رییس جمهور درباره استیضاح وزرا در مجلس

محمد نعیمی پور عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب اتحاد ملت ایران اسلامی در ادامه گفتگو با موج و در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا رییس جمهور درباره استیضاح ها و انتظارش از اصلاح طلبان مجلس موضوعی را مطرح کرد؟ گفت: به طور خاص و مصداقی در این زمینه حرفی مطرح نشد، اما آقای روحانی نگران این بود که ادامه این روند مشکلات دولت را برای خدمت رسانی بیشتر کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: طرفین نسبت به موضع گیری های مجلس در قبال استیضاح ها ابراز نگرانی کردند و از سوی دیگر تاکید شد که عدم معرفی وزرای اقتصاد و کار و معین نشدن شرایط وزارتخانه ها مشکلات را بیشتر می کند.

نعیمی پور در پایان گفت: از سوی دیگر در این جلسه تاکید شد که مکانیزم هایی که برای استیضاح وزرا در مجلس در حال پیگیری است و استیضاح های مختلفی کلید خورده، خارج از حوزه و عملکرد فراکسیون امید است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه