English

نماینده رباط کریم در مجلس:

ادغام وزارتخانه ها اشتباه بود/ نباید بر اشتباه ادغام وزارتخانه ها پافشاری کنیم

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدا ادغام برخی وزارتخانه ها و تشکیل وزارتخانه بزرگی چون صنعت، معدن و تجارت اشتباه بود و نباید بر این اشتباه پافشاری کنیم.

ادغام وزارتخانه ها اشتباه بود/ نباید بر اشتباه ادغام وزارتخانه ها پافشاری کنیم

حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار موج اظهار داشت: دولت اعتقاد دارد که سه وزارتخانه به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت را تفکیک و مانند قبل به دو وزارتخانه تقسیم کند.

وی افزود: همین طرح را برای دو وزارتخانه دیگر راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی در دستور کار خود دارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: البته اکثریت مجلس در جلسه غیر علنی روز چهارشنبه و در رای گیری استمزاجی اعلام کردند که با این تفکیک مخالف هستند و باید کار به روال فعلی ادامه یابد.

نوروزی گفت: به شخصه معتقدم که از ابتدا ادغام وزارتخانه ها و به ویژه تشکیل وزارتخانه بزرگی چون صنعت، معدن و تجارت اشتباه بوده است.

وی افزود: این ادغام در دولت گذشته انجام شد و در حقیقت تعزیرات، بازرگانی، اصناف، صنعت، معدن و اتحادیه ها بدون هیچ نظارتی در یک وزارتخانه بزرگ رها شده اند.

نظر نوروزی درباره تفکیک وزارتخانه ها

نماینده مردم رباط کریم در مجلس تصریح کرد: عدم نظارت دقیق در این حوزه ها، مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرد و شاهد بودیم که حتی تجارت داخلی و خارجی کشور را تحت الشعاع قرار داد.

نوروزی گفت: به هر حال برخی معتقدند که دولت در حوزه اقتصادی کم کاری داشته و می خواهد با تفکیک وزارتخانه ها، به نوعی کم کاری خود را پوشش دهد. اما به شخصه معتقدم از ابتدا ادغام این وزارتخانه ها و به ویژه تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام منطقی و معقول نبوده است.

وی ادامه داد: وقتی یک کار اشتباهی انجام شده، نباید بر این اشتباه پافشاری کنیم و امروز هم که با این شرایط روبه رو هستیم، تنها استیضاح وزیر صنعت مشکلی را حل نمی کند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما شش سال قبل در ادغام وزارتخانه ها اشتباه کردیم و باید اشتباه را جبران کنیم. امروز شاهد هستیم که اقدامی در حوزه تجارت خارجی انجام نمی شود. هیچ نظارتی بر اصناف و قیمت گذاری ها نداریم. علت اصلی تمام این مشکلات، ادغام کارها و عدم تفکیک وظائف است.

نوروزی گفت: باید هر چه سریع تر این شرایط سامان یابد و با تنها تغییر و استیضاح وزیر صنعت، صورت مسئله را پاک می کند و مشکلات مانند قبل ادامه می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه