English

با موافقت نمایندگان مجلس؛

سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق افتتاح می شود

نمایندگان مجلس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را موظف کردند نسبت به تهیه، اجرا و بهره‌برداری از سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق اقدام کنند.

سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه علنی امروز( یکشنبه 8 مهر ماه)  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با مواد 19، 20 و 21 موافقت کردند.

لازم به ذکر است وکلای ملت ماده 19 لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با 186 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در نشست تصویب کردند که بر اساس این ماده، ماده (4) قانون و تبصره‌های آن حذف و عنوان «فصل دوم- پیشگیری از قاچاق» به قبل از ماده (5) قانون منتقل می‌شود.

همچنین وکلای ملت در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده 20 این لایحه که درباره تهیه سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق است با 159 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در نشست موافقت کردند.

به موجب ماده 20 در ماده (5) قانون بعد از عبارت (مبادله کالا و ارز) عبارت (از قبیل سامانه شناسایی و مبارزه با کالا و ارز قاچاق) اضافه و تبصره (3) آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره 3_ ستاد موظف است با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت امور اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های ذیربط به تشخیص ستاد از طریق وزارت اطلاعات به تهیه اجرا و بهره‌برداری از سامانه موضوع این ماده اقدام نمایند.

کلیه مراکز مرتبط با تجارت داخلی و خارجی کشور موظف به ارائه و تبادل اطلاعات از طریق سامانه فوق می‌باشند.

به موجب ماده 21؛ یک ماده به عنوان ماده (6) مکرر (1) قانون به شرح زیر الحاق می‌شود:

ماده 6 مکرر یک: وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است به منظور ابلاغ ضوابط تجاری در فرایند‌های تجارت نظیر مقررات مذکور در آیین‌نامه مقررات صادرات و واردات و ضمائم آن، ( سامانه ضوابط و مقررات تجاری) ظرف مدت 3 ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون ایجاد، راه‌اندازی و بهره‌برداری نمایند.

این وزارتخانه موظف است آخرین ضوابط تجاری را حداکثر ظرف مدت 24 ساعت به صورت الکترونیکی و بر خط به کلیه دستگاه‌هایی که مسئولیت اعمال مقررات تجاری یا نظارت بر آن را بر عهده دارند از جمله سازمان توسعه تجارت و گمرک ابلاغ نمایند و دستگاه‌های مذکور موظفند به محض ابلاغ مقررات مذکور را به صورت سامانه سیستمی اعلام نمایند.

تبصره 1: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است مقررات تجاری مذکور را در اسرع وقت جهت اطلاع‌رسانی به عموم مردم به طریق مقتضی منتشر نمایند.

تبصره 2: لازم‌الاجرا شدن مقررات تجاری منوط به ابلاغ در سامانه موضوع این ماده و انتشار عمومی آن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه