English

در جلسه شورای عالی هماهنگی به ریاست روحانی؛

تصمیمات جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز تصویب شد

پیشنهادات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت مدیریت بازار ارز توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی و تصمیمات جدیدی اتخاذ شد.

تصمیمات جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز تصویب شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی صبح امروز شنبه با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه و به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد؛ در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت بازار ارز ارائه کرد و سیاست های بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز تصویب شد.

به موجب این سیاست‌های ارزی، کلیه صادرکنندگان غیرنفتی موظفند ظرف سه ماه بعد از صادرات، ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه و یا به ترتیبی که بانک مرکزی معین می کند ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی برگردانند. صادرکنندگانی که در چارچوب دستورالعمل مربوطه عمل کنند، با تصویب دولت مشمول تشویق و تسهیلات صادراتی خواهند شد.

در این جلسه همچنین اختیارات لازم به رئیس کل بانک مرکزی جهت مدیریت بازار ارز داده شد. بر این مبنا، بانک مرکزی از طریق بانک ها و صرافی های مجاز در بازار ارز مداخله و اقدامات لازم برای کنترل نرخ ارز انجام خواهد داد و قیمت مبادله در بازار ارز را نیز به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد کرد.

طبق یکی دیگر از مصوبات این جلسه، هر شخص حقیقی و حقوقی با رعایت مقررات بانک مرکزی می تواند به هر میزان اسکناس ارز وارد کشور نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی