English

رییس کمیسیون شوراهای مجلس در گفتگوی اختصاصی با موج؛

تشکیل چند گروه برای بررسی حادثه تروریستی اهواز/ تعقیب و بازجویی عوامل برگزاری رژه اهواز صحت ندارد

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه چند گروه برای بررسی حادثه تروریستی اهواز تشکیل شده است، گفت: تاکنون عوامل برگزاری رژه در این شهرستان تحت تعقیب و بازجویی قرار نگرفته اند.

تشکیل چند گروه برای بررسی حادثه تروریستی اهواز/ تعقیب و بازجویی عوامل برگزاری رژه اهواز صحت ندارد

محمدجواد کولیوند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه چند ماه است دولت حسن روحانی سخنگو ندارد، گفت: نوبخت هم رییس سازمان مدیریت بود و هم سخنگوی دولت که رییس جمهور تشخیص داد ایشان فقط رییس سازمان مدیریت باشد.

وی افزود: قرار شد سخنگوی دیگری معرفی و به جای آقای نوبخت وظیفه پاسخگویی به مردم را بر عهده بگیرد که تا امروز سخنگوی جدید معرفی نشده است.

نماینده مردم کرج در خانه ملت تصریح کرد: اینکه دولت سخنگو را معرفی نمی کند، اقدام جالبی نیست. بالاخره مردم خواسته هایی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، رفاهی و اجتماعی دارند و وقتی نیازی در این حوزه ها پیدا می کنند، ابتدا به  دنبال این موضوع هستند که دولت تصمیم و راهبردش چیست و نمی توان آنها را در بی اطلاعی نگاه داشت.

کولیوند افزود: ما معتقدیم که عدم معرفی سخنگوی دولت دیگر مشکل ساز شده و باید هر چه سریعتر و نهایتا ظرف هفته آینده سخنگوی جدید دولت به مردم معرفی شود.

استعفای وزیر صنعت را من هم شنیده ام

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر اینکه شایعاتی مبنی بر استعفای وزیر صنعت در آستانه استیضاح مطرح شده، آیا این شایعات صحت دارد؟ گفت: من هم این موضوع را شنیده ام و اگر این اتفاق افتاده باشد، یک اقدام منطقی از سوی محمد شریعتمداری است تا دیگر کار به مجلس کشیده نشود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: آقای شریعتمداری فردی متدین است و اگر این کار را کرده باشد، نشان از دین داری ایشان و علاقه وی به پیشرفت کشور است.

نظر کولیوند درباره حادثه تروریستی اهواز

کولیوند در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا صحت دارد که شریعتمداری برای وزارت کار قرار است به مجلس معرفی شود، گفت: این موضوع را نشنیده ام. البته اگر فردی در وزارت صنعت موفق نبوده، در وزارت کار و با حجم بالای شرکت های تحت پوشش این وزارتخانه به ویژه شستا نیز موفق نخواهد بود.

وی افزود: اگر در وزارت صمت دو وزارتخانه ادغام شده، در وزارت کار، وزیر در حقیقت باید کار سه وزارتخانه را انجام دهد. بنابراین به نظرم آقای شریعتمداری در ستاد دولت باشد بهتر است و نباید در وزارتخانه هایی چون کار و یا صنعت حضور داشته باشد.

نماینده کرج در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا معرفی سه وزیر به صورت همزمان در هفته آینده که در راهروهای مجلس شنیده می شود، صحت دارد؟ گفت: صحبت هایی در این زمینه مطرح شده و به احتمال فراوان پس از بازگشت رییس جمهور به ایران از جلسه سازمان ملل، وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه های اقتصاد، صنعت و کار معرفی می شوند که البته هنوز رسمی نیست.

افزایش نمایندگان استان البرز همچنان در پیچ و خم

کولیوند در بخش دیگری از سخنان خود به طرح افزایش نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: بر اساس طرحی که ارائه دادیم، دو نفر به نمایندگان استان البرز که هم اکنون سه نماینده دارد اضافه می شود که یک نفر برای شهرستان کرج و یک نفر برای شهرستان ساوجبلاغ است.

وی متذکر شد: البته دولت بار مالی کل طرح افزایش  نمایندگان را نپذیرفته و احتمال دارد که بر اساس اصل 75 مورد موافقت قرار نگیرد.

تحقیق از برخی از عوامل رژه اهواز

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس همچنین به سفر روز دوشنبه خود به استان خوزستان برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و گفت: روز دوشنبه به همراه رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اهواز سفر کرده و هدف نخست ما عرض تسلیت به خانواده های داغدار برای این حادثه دردناک بود.

کولیوند بیان داشت: همچنین ابعاد حادثه باید مورد بررسی قرار می گرفت که در این سفر بخشی از حادثه مورد بررسی قرار گرفت. یک گروه نیز به همین منظور تشکیل شده و در حال بررسی ابعاد حادثه تروریستی فوق و علل وقوع آن هستند.

نظر کولیوند درباره حادثه تروریستی اهواز

وی افزود: در مجلس نیز گروهی متشکل از کمیسیون شوراها، کمیسیون امنیت ملی و وزرای خارجه و اطلاعات تشکیل شده و به دنبال این هستیم که تمام جزییات حادثه مورد بررسی قرار گرفته، خاطیان مشخص شوند و اگر کوتاهی صورت گرفته، مشخص شود که کدام دستگاه کوتاهی کرده و تلاش داریم گزارش کاملی در این زمینه تهیه کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان البرز تاکید کرد: این حادثه نشان داد که ما باید در شرایط فعلی مراقبت های ویژه تری در سطح همه استان ها داشته باشیم.

کولیوند در پاسخ به این پرسش که آیا دستگیری و بازجویی از برخی عوامل برگزاری رژه در اهواز صحت دارد؟ گفت: نه خیر در معرض بازجویی کسی قرار نگرفته است. در حال حاضر پرونده ای تشکیل نشده که بخواهند کسی را بازجویی کنند.

رژه اهواز در شورای تامین استان خوزستان مطرح نشده است

وی ادامه داد: اما بالاخره ستاد نیروهای مسلح دستورالعملی درباره برگزاری رژه نیروهای نظامی دارد که باید رعایت می شد. در این دستورالعمل به طور دقیق موارد امنیتی و حلقه های امنیتی مشخص و مورد تاکید قرار گرفته است.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس افزود: برگزاری رژه اهواز در جلسه شورای تامین استان خوزستان مطرح نشده است. مثل اینکه در گذشته نیز هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح موضوع در شورای تامین مطرح نمی شد و بر اساس دستور العمل ستاد کل عمل می کردند.

کولیوند در پایان گفت: به نظر می رسد که ما باید تجدید نظری در این زمینه ها داشته باشیم تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه