English

سلطانی‌ فر:

تفاوت سرانه ورزش در ایران نسبت به کشورهای دیگر پایین است

وزیر ورزش گفت: تفاوت سرانه ورزش در ایران نسبت به کشورهای دیگر پایین است. در دنیا عدد واحدی برای این شاخص وجود ندارد و هر کشور برای خود برنامه‌ای تدوین کرده است.

تفاوت سرانه ورزش در ایران نسبت به کشورهای دیگر پایین است

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود سلطانی‌ فر وزیر ورزش و جوانان برای پاسخ به سوال حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل درباره اینکه این وزارتخانه چه برنامه ای برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی در کشور دارد در صحن علنی امروز سه‌شنبه سه مهر ماه حضور یافت.

وی با بیان اینکه تفاوت سرانه ورزش در ایران نسبت به کشورهای دیگر پایین است گفت: در دنیا عدد واحدی برای این شاخص وجود ندارد و هر کشور برای خود برنامه‌ای تدوین کرده است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در برنامه چهارم توسعه مقرر شده بود تا همه دستگاه‌ها تلاش کنند که سرانه ورزشی کشور به یک متر برسد، اما به دلیل محدودیت منابع مالی این هدف میسر نشد و این موضوع و هدفگذاری کمی به این شکل در برنامه ششم توسعه حذف شد.

سلطانی‌فر تصریح کرد: 9 هزار مکان ورزشی روباز و سرپوشیده متعلق به وزارت ورزش و جوانان در کشور وجود دارد، همچنین 90 پروژه در حال احداث هم در دست داریم. اکنون وضعیت سرانه ورزشی کشور از جهت تامین امکانات برای مردم بهبود پیدا کرده است.

وی بیان کرد: علاوه بر 9 هزار مکان ورزشی حدود سه هزار مکان ورزشی در آموزش و پرورش، حدود 300 مجموعه ورزشی کارگری، هزاران مکان ورزشی از سوی شهرداری و 200 مکان ورزشی از سوی نیروهای مسلح به ویژه بسیج در کشور احداث شده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: علاوه بر مکان های ورزشی توسط بخش خصوصی می‌توان اعلام کرد که امروز سرانه ورزشی مکانی وزارت ورزش و جوانان حدود 87 سانتیمتر مربع است که این سرانه با وجود مکان‌های ذکر شده از سوی بخش‌های دیگر به یک متر افزایش پیدا کرده اما هنوز با رقم مطلوب فاصله دارد و این مکان‌های ورزشی به صورت عادلانه پخش نشده است.

سلطانی‌فر تصریح کرد: در سال 92 تعداد کل پروژه‌های نیمه تمام ورزشی کشور حدود 5 هزار و 355 بوده است که در دولت یازدهم هر ساله تعدادی از آنها به بهره‌برداری رسید و در سال 1397 بر اساس برنامه‌ریزی‌ها توانستیم 490 پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: با تکمیل همین تعداد پروژه‌های نیمه تمام حدود 3500 پروژه دیگر باقی می‌ماند که با قیمت سال 96 حدود 11 هزار میلیارد تومان نیاز به منابع داریم.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: به موجب ماده 94 برنامه ششم توسعه 27 درصد مالیات بر ارزش افزوده به بخش ورزشی اختصاص یافت که به موجب آن برخی پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شد، اما این رقم مطلوب نبوده و ما با رسیدن به بخش مطلوب فاصله داریم.

سلطانی‌فر تصریح کرد:  تلاش ما این بوده که به استان‌های محرومی چون سیستان و بلوچستان، خراسان و همچنین مناطق محروم توجه بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم در دوران تصدی دولت توازن را برقرار کنیم.

وی افزود: خیلی خوشحالم که آقای دهمرده به بخش استفاده کردن از استعدادهای ورزشی در مناطق محروم پرداختند، باور داریم که در بین جوانان مناطق محروم در رشته‌های مختلف استعدادهای قابل توجهی وجود دارد که اگر زمینه بروز آن فراهم شود می‌تواند موجبات عزت مردم کشور را فراهم کند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: در سیستان و بلوچستان در رشته‌های کبدی و رشته‌های دو و میدانی استعدادهای زیادی داریم که با فعال کردن پایگاه استعدادیابی می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: در 22 ماه گذشته تلاش کرده‌ایم که زمینه فعال شدن حضور بانوان را در عرصه ورزش‌های قهرمانی فراهم کنیم تا بتوانیم در اعزام آنها حضور پررنگی داشته باشیم، به عنوان مثال در جاکارتا بانوان ما موفق شدند که مدال‌های بسیاری را کسب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه