English

دریادار سیاری:

جواب قاطعی به تروریست ها خواهیم داد/ هیچکسی بدون عزم ما نمی تواند اقدامی کند

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: امروز در حوزه تجهیزات، نیروی انسانی متخصص، تاکتیک و رزمایش، دارای ظرفیت های خوبی هستیم و در منطقه نیز دارای چنان قدرتی هستیم که هیچکسی بدون عزم ما نمی تواند اقدامی کند.

جواب قاطعی به تروریست ها خواهیم داد/ هیچکسی بدون عزم ما نمی تواند اقدامی کند

به گزارش خبرگزاری موج، امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در آئین رونمایی از ۶ عنوان کتاب دفاع مقدس که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با تسلیت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی اهواز اظهارداشت: این ترور و حمله کور را محکوم می کنیم و قطعا جواب قاطعی به تروریست ها خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان و قدرتهای استکباری انقلاب اسلامی را مانعی بر سر راه زیاده‌خواهی های خود می دانستند، افزود: دشمنان قسم‌خورده برای بدست آوردن منافع نامشروعشان با انقلاب اسلامی مقابله کردند و با ترفندها و توطئه های مختلف بدنبال ادامه هژمونی و تسلط بر منطقه بوده‌اند.

معاون هماهنگ کننده ارتش آغاز جنگ تحمیلی را بر مبنای همین رویکرد استکبار دانست و افزود: بلوک شرق و غرب که به جهت مبنایی با هم اختلاف داشتند بر سر مقابله با انقلاب اسلامی ایران با یکدیگر به توافق رسیدند و پیوند نامبارکی را به وجود آوردند و تمامی امکانات را در اختیار صدام گذاشتند.

وی افزود: در شرایطی که ما حتی سیم‌خاردار هم در داخل نداشتیم، طرف مقابل از غربیها و شرقی ها انواع تجهیزات مدرن جنگی همچون آواکس، سوپراتاندارد، میراژ، سوخو، موشکهای اگزوسه و بالستیک اسکاد را دریافت می کرد.

امیر سیاری در ادامه با اشاره به تصور غلطی که درباره یکسال نخست جنگ بوجود آمده است، گفت: عده ای به خاطر اینکه فکر می کنند در سال نخست جنگ رییس جمهور خائن بنی صدر حاکم بوده است، ارتش تحت فرمان او عمل می کرده این حرف را می زنند، در صورتی که بدنه انقلابی ارتش در همان سال نخست جنگ گوش به فرمان امام خمینی (ره) بوده و موفقیت های بزرگی را بدست آوردند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به کسب موفقیت های نیروهای ارتش در سال نخست جنگ افزود: نیروی زمینی با اینکه تحت تاثیر انقلاب بسیاری از نیروهایش را از دست داده و یا اینکه به شهرهای دیگر منتقل کرده بود و یا افراد متخصصش در جایگاه خود حضور نداشتند و همچنین به جهت کاهش دوران سربازی از توانش کاسته شده بود، اما وظیفه خود را در حوزه مسدودسازی راه دشمن به خوبی انجام داد و اگر نبود آن رشادتها و پایمردی ها، دشمن بعد از خرمشهر، اهواز و آبادان و دیگر شهرهای مهم را هم به تصرف خود درمی‌آورد.

وی ادامه داد: البته در همان دوران نیروی زمینی بخشی از توان خود را مصروف مقابله با توطئه دشمنان در غرب کشور کرده بود.

سیاری با تاکید بر نقش نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس گفت: نیروی هوایی ارتش تنها ساعاتی پس از تجاوز وحشیانه دشمن بعثی، به سرعت فرودگاههای عراق را مورد حمله هوایی قرار داد و پاسخ کوبنده ای را در همان ساعات اولیه جنگ به دشمن داد.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: تنها ۲۴ ساعت بعد از آغاز جنگ، نیروی هوایی در اقدامی بزرگ و بی‌نظیر عملیات ۱۴۰ فروندی را با موفقیت انجام داد و بدین ترتیب نقاط استراتژیک دشمن متجاوز را مورد اصابت قرار داد.

وی افزود: نیروی دریایی نیز تنها پس از گذشت ۶۷ روز از آغاز جنگ تحمیلی توانست در عملیات مروارید نیروی دریایی عراق را به طور کلی منهدم کند و سکوی البکر و الامیه را از بین ببرد و جلوی صادرات نفت دشمن را بگیرد.

امیر سیاری گفت: قطعا اگر این اقدامات در یکسال نخست جنگ صورت نمی‌گرفت، راهبرد دشمن پیروز می شد، این تعهد، علم و دانش نیروهای انقلابی بود که توانست راهبرد دشمن را تغییر دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش نقش امام و رهبری، تعامل نیروهای مسلح و مردم، ایمان، تعهد، مدیریت جهادی، علم دانش تخصص، مهارت که در نیروهای مسلح و بویژه ارتش وجود داشت را سبب پیروزهای مهم در دوران دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: ما در دوران دفاع مقدس امکاناتی نداشتیم، اما امروز در حوزه تجهیزات، نیروی انسانی متخصص، تاکتیک و رزمایش، دارای ظرفیت های خوبی هستیم و در منطقه نیز دارای چنان قدرتی هستیم که هیچکسی بدون عزم ما نمی تواند اقدامی کند.

وی در پایان تاکید کرد: امروز و پس از گذشت سی و هشت سال از جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام علیه کشورمان، توان بازدارندگی نیروهای مسلح در دفاع از کشور بالاتر از دوران دفاع مقدس است. قدرت نیروهای مسلح ما توان بازدارندگی را بوجود آورده است که اگر این توان نبود، دشمن مانند عراق و افغانستان به ما نیز حمله می کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه