English

سخنگوی وزارت کشور:

با شروع تولید در ایران به طور متوسط هر ماه ٢١دستگاه واگن تولید خواهد شد

سخنگوی وزارت کشور گفت: ۵۷۴ دستگاه از این واگن‌ها در داخل کشور و توسط شرکت واگن سازی تهران ساخته و تست خواهد شد و با شروع تولید در ایران به طور متوسط هر ماه ٢١دستگاه واگن تولید خواهد شد.

با شروع تولید در ایران به طور متوسط هر ماه ٢١دستگاه واگن تولید خواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور با اشاره به تصویب درخواست وزارت کشور برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) جهت تامین ٦٣٠ واگن مترو تهران در جلسه روز گذشته شورای اقتصاد، اظهارداشت: این قرارداد فاز اول از طرح تامین ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو برای ۹ کلان شهر کشور تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، قم، کرج، اهواز و کرمانشاه است.

وی در ادامه افزود: فرآیند انتخاب پیمانکار تامین و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن از طریق مناقصه بین المللی بوده که توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام شده است، در فراخوان مناقصه ۱۲ شرکت خارجی واگن سازی و ۵ شرکت ایرانی واگن ساز حضور یافتند
که در نهایت کنسرسیوم ایرانى - چینى برنده مناقصه شده است.

سامانی با بیان اینکه ۵۷۴ دستگاه از این واگن‌ها در داخل کشور و توسط شرکت واگن سازی تهران ساخته و تست خواهد شد، افزود: با شروع تولید در ایران به طور متوسط هر ماه ٢١دستگاه واگن تولید خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این پروژه برای نخستین بار سیستم‌های حیاتی واگن مترویی مانند سیستم رانش، بدنه آلومینیومی و بوژی در داخل کشور و به کمک سازندگان معتبر بین المللی ساخته خواهد شد.

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه میزان ساخت داخل واگن مترویی در پایان این پروژه به ۵۶ درصد خواهد رسید، گفت: با توجه به ابعاد این پروژه پیش‌بینی می‌شود هزار و ۸۶۰ نفر شغل مستقیم و ٢٥٠٠ شغل به صورت غیرمستقیم در زمینه‌های ساخت و بهره برداری ایجاد شود.

سامانی با اشاره آماری از کمک‌های دولت تدبیر و امید به متروی تهران گفت: بر اساس گزارش واصل شده دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۹۲ تاکنون مبلغ ۶۵۲۵ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی و ٤٠ هزار میلیارد ریال به صورت اوراق مشارکت به مترو تهران کمک کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه