English

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمین ارتش:

امنیت مرزهای ایران و تمامیت آن خط قرمز نیروهای مسلح و ارتش است

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش گفت: امنیت مرزهای ایران و تمامیت آن خط قرمز نیروهای مسلح و ارتش است و هرکس تفکر ورود به حریم کشور راداشته باشد قطعا با برخورد نیروهای مسلح روبرو خواهد شد.

امنیت مرزهای ایران و تمامیت آن خط قرمز نیروهای مسلح و ارتش است

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ علی حاجیلو در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد با تاکید براینکه امروزه تولید کننده دانش نظامی و تفکر عملیاتی حاکم بردنیا تفکراتی است که ایران بر دنیا عرضه می‌کند، اظهار کرد: دشمنان مجبورند ساختار، سازمان و تفکرات نظامی خود را براساس این محورها تنظیم کنند و توانستیم با سطح آمادگی رزمی نگرانی ویژه ای برای دشمنان ایجاد کنیم که نشان از قدرت نظامی نیروهای مسلح کشور است.

وی با بیان اینکه کشور آمادگی دفاع در برابر هر نوع تهدید نظامی را دارد افزود: از برکات 8 سال دفاع مقدس رشد خلاقیت و خوداتکایی و خودباوری در نیروهای مسلح بود و بنا به فرمایشات معظم له یکی از راهکارهای مقابله با تهدیدات نظامی راهبرد بروزرسانی ساختار و سازمان است که نیروهای نظامی منطقه شمالغرب نیز هم از لحاظ سازمانی و هم از لحاظ ساختاری و سلاح‌ها به روز هستند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای بیان فداکاری و رشادتهای ملت نستوهی است که در برابر زیاده خواهان نظام سلطه ایستادند افزود: انقلاب اسلامی با تشکیل خود به تعبیری یک تغییر در محاسبات و معادلات سیاسی و نظامی را دردنیا رقم زد و دشمنانی که اهداف و منافع خود را در آسیای میانه و مرکزیت ایران تعریف کرده بودند با شکل گیری نظام که برگرفته از الگوی حکومتی پیامبر بود احساس تهدید کردند.

حاجیلو با بیان اینکه وجود انقلاب اسلامی ایران تهدید مشترکی برای دشمنان ما بود و برنامه ریزی های زیادی برای خلع سلاح این نظام در دست اقدام داشتند افزود: با هوشیاری امام راحل و اجرای راهبرد نظامی  قوی توطئه گران به نتایج مدنظر خود نرسیدند.

وی نامگذاری روز ارتش، تشکیل بسیج مستضعفین و سپاه پاسداران به فرموده حضرت امام خمینی (ره) را یک تغییر مثال زدنی که در دنیا بی نظیر بود دانست و افزود: با وجود تهدیدات متعدد از سوی دشمنان نظام تاکنون هیچ کدام نتوانستند علیه نظام اقدامی موفقیت آمیز انجام دهند بلکه هر توطئه ای از سوی دشمنان سبب اعتلای نظام و نیروهای مسلح شده است.

حاجیلو با بیان اینکه جنگ 8 ساله ایران و عراق بدنبال عدم موفقیت دشمنان در خلع سلاح ایران و تلاش برای انحراف انقلاب طراحی شده بود اظهار کرد: دشمنان با کلیه امکانات نظامی عراق را برای رسیدن به اهداف شوم خود وسیله قرار دادند و قول بدست آوردن ارتفاعات میمک و و محدودیتهای پروتکل 1975 را دادند تا وارد جنگ با ایران شود.

وی ادامه داد: دشمنان نظام که تصور می کردند با خروج مستشاران نظامی از کشور؛ توان نظامی ایران تنها 30درصد است و توانایی بازسازی تجهیزات و ادوات نظامی را ندارد تمامیت ارضی کشور را مورد هجمه قراردادند اما با گذشت 4 ماه از شروع جنگ، نیروهای نظامی ایران با انجام عملیات موفقیت آمیز عراق را در پیش‌روی در خاک ایران متوقف کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش،با بیان اینکه امنیت مرزهای ایران و تمامیت آن خط قرمز نیروهای مسلح و ارتش است و هرکس تفکر ورود به حریم کشور راداشته باشد قطعا با برخورد نیروهای مسلح روبرو خواهد شد اظهار کرد: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه های نظامی متکی به نیروهای درونی بوده و هیچ نیازی به تجهیزات و سلاح سایر ممالک ندارند و دشمنان نیز امروزه آمادگی نظامی کشور را مورد هدف قرار دادند درحالی که توان نظامی ایران بسیار قوی است.

حاجیلو با اشاره به اینکه برنامه های گرامیداشت دفاع مقدس در 21 شهرستان منطقه شمالغرب برگزار می شود افزود: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران، سان و رژه یگانهای نظامی ، افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در ارومیه، اعزام اکیپ پزشکی و ویزیت رایگان مناطق محروم  و رونمایی بخشی از دستاوردهای نیروهای مسلح عمده برنامه های ارتش جمهوری اسلامی در منطقه شمالغرب خواهدبود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه