English

تداوم بی توجهی اروپایی ها به امنیت سفارتخانه های ایران

اینبار سفارت ایران در یونان مورد تعرض قرار گرفت/حمله به سفارت ایران در یونان با قوطی های رنگ

با تداوم بی توجهی اروپایی ها به امنیت اماکن دیپلماتیک متعلق به جمهوری اسلامی ایران، اینبار سفارت ایران در یونان مورد تعرض قرار گرفت.

اینبار سفارت ایران در یونان مورد تعرض قرار گرفت/حمله به سفارت ایران در یونان با قوطی های رنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، طی هفته های اخیر شاهد تعرض به برخی از سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف بودیم که این اقدام غیر دیپلماتیک ابتدا از شهر بصره و با حمله به سرکنسولگری ایران در این شهر آغاز شد.

سپس شاهد تعرض به برخی سفارتخانه های ایران در کشورهای اروپایی بودیم که برای نمونه می توان به تعرض به سفارت ایران در پاریس اشاره کرد.

طبق قوانین بین الملل، تامین امنیت اماکن دیپلماتیک با کشورهای میزبان است، این در حالی است که در حمله به سفارت ایران در پاریس، علیرغم اطلاع پلیس، اقدامی برای جلوگیری انجام نشد.

امروز نیز رسانه های غربی گزارش دادند که سفارت ایران در یونان مورد تعرض قرار گرفت.

وب‌سایت گریک ریپورتر که در یونان فعالیت می کند گزارش داده اعضای گروه هرج و مرج طلب "روویکوناس" صبح دوشنبه با قوطی‌های رنگ این حمله را انجام داده‌اند.

تعرض‌کنندگان حدود 10 نفر بوده‌اند و بعد از انجام این حمله با موتورسیکلت از صحنه متواری شده‌اند. به نوشته وب‌سایت گریک ریپورتر، پلیس تا کنون فردی را در ارتباط با این حادثه دستگیر نکرده است.

یک سخنگوی این گروه هرج و مرج طلب در صفحه‌اش در فیسبوک گفته این حمله در حمایت از آنچه "سرکوب‌گری ایران علیه کُردها" خوانده شده، انجام شده است.

مجموعه اخبار قبلی وب‌سایت گریک‌ریپورتر از گروه  "روویکوناس" نشان می‌دهد این گروه چندین بار هم در حمایت از کردها به اماکن دیپلماتیک ترکیه در آتن حمله‌ور شده است.

لازم به توضیح است که در هفدهم فروردین امسال دو نفر از کارکنان سفارت ایران در یونان توسط عده ای مورد حمله قرار گرفتند که پلیس تنها یک نفر از آنها را دستگیر کرده است.

ایران بارها از سوی گروهک های تروریستی کرد مورد آسیب قرار گرفته و بیشترین آسیب را نیز مردم کرد ساکن ایران پرداخت کرده اند که از آن جمله می توان به شهادت صدها نفر از کردهای ایرانی توسط تروریست ها اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه