English

سردار غلامی در گفتگو با موج خبر داد؛

مدل سازندگی ایران برای احیای سوریه/گروه جهاد النباء سوریه از ایران الگو گرفته است

رییس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه آمادگی داریم تجربه و مدل سازندگی بسیج ایران را به کشورهای جنگ زده ارائه دهیم، گفت: گروه جهادی النباء جوانان سوریه از مدل گروه های جهادی ایران الگو برداری می کند.

مدل سازندگی ایران برای احیای سوریه/گروه جهاد النباء سوریه از ایران الگو گرفته است

سردار نعمان غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، در مورد مشارکت ایران در بازسازی سوریه اظهار کرد: سوریه و کشورهایی که با تهاجم گسترده جریان های تروریستی دچار تخریب گسترده شدند، موضوعی است که پس از تثبیت امنیت در این کشورها در برنامه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: به طور طبیعی همه کشورها برای جذب منافع خودشان، تلاش می کنند در این حوزه ورود کرده تا سهم عمده ای را در این کار به دست بیاورند، اما واقعیت این است که در  مجموعه جمهوری اسلامی و بسیج، رویکرد تسهیل گری محور عمل است.

رییس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه مدل گروه های جهادی با ساماندهی و کمک نیروهای مردمی در حوزه سازندگی موفق بوده، گفت: هم اکنون همین مدل در سوریه با عنوان جهاد البناء بر اساس مدل فکری بسیج سازندگی پیاده سازی شده است و بر اساس فعالیت جوانان سوریه، برای حل مشکلات این کشور تلاش می شود.

غلامی خاطر نشان کرد: در عراق هم جوانان این کشور به دنبال پیاده سازی و اجرای همین مدل هستند.

وی عنوان کرد: بخش خصوصی جمهوری اسلامی بر اساس ظرفیت های عمرانی خود می تواند در بازسازی سوریه مشارکت داشته باشد.

رییس بسیج سازندگی در مورد آموزش گروه های جهادی بسیج ایران به گروه جهادی البناء گفت: برخی از موضوعات اصلی ما در این رابطه در مورد کشورهای درگیر جنگ داریم همین مدل سازی گروه های مردمی است و شیوه ها و کارکردهای این گروه ها ملاک و مبنا است چرا که در داخل کشور سالانه حجم قابل توجهی از طلاب و پزشکان در گروه های جهادی مدل های سازندگی را در اجرا و عمل فرا گرفتند و منتقل می کنند.

سردار غلامی در ادامه افزود: بسیج سازندگی جمهوری اسلامی آمادگیدارد الگوهای سازندگی خود را در عرصه های تخصصی با کشورهایی که درگیر جنگ بودند به طور کامل ارائه دهد و این آمادگی هم وجود دارد که با شرکت در اردوهای جهادی این مدل ها را آموزش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • امراله مهماندوست

    در زمان دفاع مقدس اگر کارمندان دولت به خط مقدم جبهه جنگ می رفتند برایشان در محل کارشان مشکلی درست نمی شد. اگر در زمان صلح کارمندان دولت بخواهند برای محرومیت زدایی به روستای بارگدان دهستان ... بخش ... شهرستان ... استان سیستان و بلوچستان بروند برای کارشان در محل کارشان چه اتفاقی می افتد؟

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه