English

لاریجانی در پاسخ به تذکری؛

گزارش سوال از رییس‌جمهور به قوه قضائیه ارسال نمی‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل اینکه نقض قانون و استنکاف از قانون، موضوع سؤال نمایندگان از رئیس جمهور نبوده است، این سؤال به قوه قضائیه ارسال نمی‌شود.

گزارش سوال از رییس‌جمهور به قوه قضائیه ارسال نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه علنی امروز چهارشنبه 7 شهریور مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی‌دلیگانی در تذکری اظهار داشت: تخلفاتی در اداره کشور رخ داده است که نتیجه آن، رأی ۲۰۰ نماینده در مورد استنکاف رئیس‌جمهور از اجرای قوانین بود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس‌جمهور از قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برنامه پنجم توسعه، قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، قانون اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و قانون حمایت از تولید ملی استنکاف کرده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: پیش از این نیز کمیسیون‌های مجلس گزارشات متعددی در مورد تخلف رئیس‌جمهور از قوانین ارائه دادند؛ دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها نیز گزارش‌های جداگانه‌ای داده‌اند. وی تصریح کرد: آقای رئیس! مهلتی را تعیین کنید تا این گزارش‌ها، تلفیق و استنکاف رئیس‌جمهور از قانون تهیه شود تا به قوه قضائیه ارائه گردد.

اگر در عناوین سؤال و گزارش‌ها، استنکاف از قانون نوشته می‌شد، حرف شما درست بود

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در عناوین سؤال و گزارش‌ها، استنکاف از قانون نوشته می‌شد، حرف شما درست بود، اما این بحث نبوده است. وی اظهار داشت: اگر سؤال از رئیس‌جمهور تحت عنوان استنکاف از قانون و نقض قانون بود، ارسال به قوه‌قضائیه انجام می‌شد؛ وگرنه امکان‌پذیر نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه