English

بررسی رای گیری طرح سوال رییس جمهور در مجلس

فراکسیون امید هم پاسخ های حسن روحانی را قانع کننده نمی دانند

حسن روحانی امروز با حضور در جلسه طرح سوال از رییس جمهور در مجلس همسو با دولت رای منفی گرفت و این در حالی است که اکثریت فراکسیون امید هم با وی همرای نکردند.

فراکسیون امید هم پاسخ های حسن روحانی را قانع کننده نمی دانند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، جلسه طرح سوال از رییس جمهور در پنج محور امروز در صحن علنی مجلس برگزار شد.

پس از پایان پاسخ های حسن روحانی، هر سوال به طور جداگانه به رای گذاشته شد که نمایندگان پاسخ های رییس جمهوری را در چهار سوال قانع کننده ندانستند.

برخی از نمایندگان پیشنهاد دادند که رای گیری  در مورد پاسخ های رییس جمهور به صورت علنی باشد، اما اکثریت مطلق نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند که جای تعجب فراوان دارد.

اما زمانی که تعداد آرای هر سوال را به طور جداگانه بررسی کنیم، به انگیزه کسانی که با رای گیری علنی مخالفت کردند، پی می بریم.

بررسی آرا نشان می دهد که نزدیک ترین افراد به دولت در مجلس یعنی اعضای فراکسیون امید هم از پاسخ های حسن روحانی قانع نشدند و شاید آنها نمی خواستند که رای منفی خود را علنی اعلام کنند.

به عنوان نمونه نمایندگان از توضیحات رییس جمهور به سوالی درباره کاهش نرخ بیکاری قانع نشدند.

گفتنی است نمایندگان با 74 رای موافق ، 190 رای مخالف و 8 رای ممتنع از 272 نماینده حاضر پاسخ های رئیس جمهور در حوزه بیکاری قانع کننده ندانستند.

در مورد سوال "عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز" نیز  نمایندگان با 123 رای موافق، 138 رای مخالف و 6 رای ممتنع از 271 نماینده حاضر پاسخ های رئیس جمهور در حوزه کنترل قاچاق و ارز قانع کننده ندانستند.

همچنین نمایندگان از توضیحات رئیس جمهور به سوالی درباره علت رکود اقتصادی شدید با 116 رای موافق ، 150 رای مخالف و 6 رای ممتنع از 272 نماینده حاضر پاسخ های رئیس جمهور در حوزه کنترل قاچاق و ارز قانع کننده ندانستند.

و بالاخره اینکه نمایندگان از پاسخ رئیس جمهور در خصوص افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش پول ملی با 68 رأی موافق، 196 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 272 نماینده حاضر در جلسه قانع نشدند.

پیش از این ابوالفضل سروش نماینده اصلاح طلب تهران در مجلس گفته بود که فراکسیون امید حداقل 100 عضو رسمی دارد.

با این اوصاف باید گفت که آرای نمایندگان به پاسخ های رییس جمهور نشان می دهد که بخش قابل توجهی از اعضای فراکسیون امید هم دیگر امیدی به دولت حسن روحانی ندارند.

لازم به توضیح است، برخی از نمایندگان از جمله حاجی دلیگانی پیش از این اعلام کرده بودند که اگر پاسخ های حسن روحانی قانع کننده نباشد، طرح استیضاح رییس جمهور کلید می خورد.

البته طرح استیضاح رییس جمهور هنوز در حد گمانه زنی است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه